BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Abonnement verlengd zonder toestemming

Bijdrage door gebruiker
03-03-2009
2 reacties

Vorig jaar oktober heb ik iemand 10 nummers van het magazine Grazia (voor 10 euro) kado gedaan via de website Zester.nl. De voorwaarden voor dit kado proefabbonnementwaren dat het automatisch zou stoppen. De 10 euro is middels een automatische incasso van mijn rekening geschreven.Nu blijkt er achteraf in november 2008 E49,40 van mijn rekening te zijn afgeschreven middels een automatische incasso door Sanoma Uitgevers. Ze hebben het kadoabbonement dus TOCH verlengd voor een half jaar. In de voorwaarden stond echter duidelijk dat het automatisch zou stoppen na 10 nummers.Het is spijtig dat ik er zo laat ben achtergekomen aangezien de automatische incasso nu niet meer ongedaan kan worden gemaakt.Ik heb gebeld met de klantenservice van Zester en opperde dat ik er erg laat me kom. Ze zijn alleen bereid het geld terug te storten van de nummers die nog niet zijn geleverd. Naar het geld van de nummers dieSanoma al wel heeft opgestuurd kan ik dus fluiten. Aangezien het een kadowas voor iemand andersheb ik natuurlijk niets gemerkt vanhet blijven opgesturen van nummersdoor Sanoma.Ik ben van mening dat het hun fout is aangezien ze de overeenkomst niet zijn nagekomen. Er stond duidelijk bij dat het automatisch zou stoppen en daar ben ik mee akkoord gegaan.Zij draaien de zaak echter om door te opperen dat ik het te laat heb gemeld.Mijn vraag is: Heb ik alsnog recht op het gehele bedrag van E49,40die Sanoma van mijn rekeningheeft afgeschreven voor het (zonder mijn toestemming)verlengen van het abbonnement?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.