BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

abonnement piccolo card

Bijdrage door gebruiker
11-04-2010
8 reacties
Ik ben vorig jaar oktober telefonisch benaderd door Piccolo Hotel voor een card t.b.v. hotel overnachtingen enz. enz. Ik mocht deze card betalen met Nex punten welke ik bij Neckermann had verzameld. Omdat ik in oktober vorig jaar werkloos ben geworden dacht ik dat ik op deze manier misschien nog wel eens een weekendje uit zou kunnen gaan. Ik heb echter nooit gebruik gemaakt van die card en ook niet van de meegezonden fitness bon waarmee ik een maand gratis kon gaan fitnessen. Er is mij niets verteld over verlengen van het abonnement na afloop van die 3 maanden. Als mij dit was verteld zou ik er absoluut niet aan begonnen zijn. Simpelweg omdat ik daat geen financiele middelen voor heb. In maart kreeg ik een acceptgiro van deze mensen met de mededeling dat ik € 41,95 moet betalen voor mijn abonnement omdat ik het niet opgezegd heb. Ik heb hierover telefonisch contact met ze gehad 2 weken geleden en de vrouw van de klantenservice adviseerde mij om mijn verhaal op papier te zetten en naar hun toe te zenden. Toch kreeg ik afgelopen vrijdag een aanmaning met verhoging voor adm. kosten en dreiging met hun incasso bureau (Interum Justitia). Ben ik verplicht dit geld te betalen is mijn vraag.?
Ik vraag me af of dit wel normaal is want als ik een auto ga kopen voor 200 euro en de verkoper zet op de factuur dat ik over 3 maanden een duurdere auto bij hem moet kopen mits ik een maand tevoren dit annuleer. Dit komt toch op hetzelfde neer. Ik heb de brief wel geschreven en op de bus gedaan maar heb dit per gewone post gedaan. Ik vraag me af of zij hier iets mee zullen doen en zo ja, wat?

Kunt u mij hierover adviseren??
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.