L.S.
Sinds geruime tijd had ik een internet abonnement en e-mailadres via wanadoo.nl. Op een gegeven ogenblik ben ik overgestapt op hetnet.nl. Zonder direkt mijn lopende abonnement op te zeggen.
Na verloop van tijd ontving ik bericht dat de provider wanadoo was veranderd in orange. Door ziekte heb ik toen geen aktie ondernomen.
Plotseling kreeg ik bericht dat orange was veranderd in "on line"
Ik heb direkt, per 01-07-2008, gereageerd dat ik niet akkoord ging met de kontrakts(kontraktants)wijziging en mijn abonnement per direkt wilde beeindigen. Tevens heb ik gemeld dat ik de machtiging voor automatische inkasso vanaf dat moment introk.
Ik kreeg een brief dat het kontrakt tot 31-03-2009 doorliep.
Men ging volledig voorbij aan het gegeven dat als de ene partij het kontrakt wijzigt, de andere partij mijns inziens het recht heeft om het kontrakt per direkt te beeindigen.
Daarnaast heeft men, ondanks mijn mededeling de inkasso per direkt in te trekken nog gewoon, mijns inziens dus wederrechtelijk, 2 maal geinkasseerd. Deze inkasso's zijn uiteraard door mij teruggedraaid.Afgelopen week ontving ik bericht dat het openstaande bedrag Euro 23,85 bedroeg wat naar mijn idee correct vermeld is. (3 x 7,95).
Daarnaast werd vermeld dat de maandelijkse betaling Euro 50,-- zou zijn(administratiekosten 42,02met daar overheen btw, zijnde 7,98.)
Uit de tijd dat ik bij een bankwerkzaam was o.a op het gebied van verzekeringen, herinner ik mij dat wijziging van het kontrakt of premiewijziging voor een klant een wettelijke reden was de polis per direkt te beeindigen.
Gaarne uw reaktie.
Met vriendelijke groet,
J.C. van den Helm