BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN AMRO ZAKELIJK KLANTESERVICE #SLECHTE SERVICE

Bijdrage door gebruiker
29-01-2021
13 reacties
ABN AMRO zakelijke rekening openen. Na maandag een zakelijke rekening te willen openen via de website werd ik al vrij snel terug gebelt door een medewerker van zakelijk dat hij wat aanvullende vragen voor me had. Nadat ik aangegeven had dat ik de gegevens van het kvk wilde aanpassen en dat ik hier nog even op moest wachten tot dit was doorgevoerd hebben wij afgesproken dat ik zou terugbellen als dit zo ver zou zijn. Nadat te horen hebben gekregen dat de gegevens het zelfde konden blijven als ze waren vandaag ABN zakelijk gebeld voor het voltooien van de aanvraag. Wat blijkt er moet nu omdat de gegevens volgens de achtergelaten notitie niet overeenkwamen met de werkelijke gegevens van het kvk er een aanvullende gesprek moet plaatsvinden telefonisch vanwege de naar hun zeggen gevaren bij deze aanvraag. Er was een automatische computer trigger afgegaan die naar voren bracht dat er een gevaar ontstond. In een later telefoon gesprek kreeg ik van een ander te horen dat diegene die de aanvraag als eerst in behandeling nam deze aanvraag zelf naar voren heeft gebracht als gevaarlijk. Er zou dus een extra afspraak ingeplant moeten worden en deze kon 24 maart ingeplant worden. Na te hebben vertelt dat ik eerder van de rekening gebruik wilde gaan maken en niet nog 2 maanden kon wachten op een telefoongesprek besloten de aanvraag te annuleren en ergens anders een aanvraag te doen. Omdat ik ook een privé rekening bij deze bank heb wil ik uiteindelijk toch de zakelijke rekening bij deze bank onderbrengen en na ergens anders ook een aanvraag te hebben ingediend om eerder een zakelijke rekening te kunnen gebreken weer een online aanvraag via Abn ingevuld. Ik moest bellen om verder geholpen te worden. tijdens het gesprek toch gezegd een afspraak te willen maken maar kreeg nu te horen dat moet via internet. Aangevend wat ik net had gelezen ging ze het toch doen. en zette me even in de wacht. Vervolgens word de verbinding verbroken... Na terug te hebben gebeld weer een ander collega aan de lijn. Deze vertelt mij nu dat de eerst genoemde datum van zojuist niet meer mogelijk was. Het is nu geworden 1 april. Nadat ik aangaf dat dit echt volstrekt belachelijk was dat er eerst wordt weggedrukt en vervolgens binnen 5 minuten het een week later word. Aangegeven hier een klacht over in te dienen. Het was immer in eerste instatie bij aanvraag gelijk mogelijk de rekening te openen zonder extra gedoe. Na een telefoonnummer te hebben gebeld voor klachten krijg ik een medewerker aan de lijn. Die enkel contact op kan nemen met de afdeling van zojuist om te vragen mij alsnog verder te helpen. Uiteindelijk komt het er op neer dat diegene die jij aan de lijn krijgt bepaald of jij 2 a 3 maanden moet wachten tot jij een rekening kan gebruiken of niet. Meerdere discussies met de medewerkers gevoerd die op elk argument geen weerwoord hadden en dit is dan ook iets waar ze blijken niet goed mee om kunnen gaan. Uiteindelijk mag ik vanwege incompetente werknemers die verkeerde inschattingen maken over de telefoon 3 maanden wachten voor ik geholpen kan worden en gebruik van de rekening kan gaan maken. Zijn er meer mensen met zulke ervaringen? Een webshop-ondernemer.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.