BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Abn ambro houdt ons geld gegijzeld

Bijdrage door gebruiker
25-11-2018
6 reacties
Ik heb een vraag. Wij hebben een hypotheek waarvan een deel aflossingsvrij en een deel bankspaarhypotheek. Nu staat in onze voorwaarde dat we 10% van beide delen mogen aflossen. Van het aflossingsvrije deel ging dit zonder probleem. Nu vonden we het toch een beetje spannend dus hebben we eerst 500 euro overgemaakt naar het bankspaar gedeelte. Na een week kregen we bericht dat het erop stond. Wat raar is want onze rekening is ABN abmro en de hypotheek is ook ABN ambro. Maar goed het was gelukt dus we dachten we maken meteen de rest van die 10% over ongeveer 8.000 euro nu 2 weken later krijgen wij een brief met daarin: wij willen u graag spreken over uw hypotheek. Zou u contact met ons op willen nemen? Daarna op welk nummer we konden bellen. We kregen deze brief gister op zaterdag. Mijn man meteen gebeld, want ons geld is wel afgeschreven, maar nergens terug te vinden. Krijgt hij een algemene informatie lijn persoon aan de telefoon die nergens vanaf weet. Die geeft aan dat we een aanvraag moeten doen om contact met ons op te nemen. Dit kan 5 werkdagen duren. Heel raar terwijl zei contact met ons willen hebben, maar goed. Nu zijn we ondertussen dus al meer dan 2 weken onderweg en is onze 8.000 euro ergens, maar we weten niet waar. Nu komt de vraag eindelijk... hoe lang mogen de banken het geld achterhouden of wat ze er ook mee doen voordat het strafbaar word of dat we er iets tegen kunnen doen? Bedankt allemaal voor her geduld om ons verhaal te lezen en ik zie graag de reacties tegemoet. Bedankt☺️ En sorry voor alle spelfouten en verkeerde zinsopbouwen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.