BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aanmaning Nuon

Bijdrage door gebruiker
21-10-2004
3 reacties

Hallo,

Vandaag (21 oktober) heb ik de factuur voldaan aan Nuon van 19 september jl. Toen ik daarna in mijn interbankieren een lijst van de afgelopen periode nakeek, zag ik dat ik bij de factuur van 18 augustus jl. van Nuon, de verkeerde betalingskenmerk heb genoteerd. Ik heb nl. het betalingskenmerk van de factuur van 19 september overgenomen. De betaling van (wat ik dacht 18 augustus) is bij mij afgeschreven op 27 september en bij de Nuon dus van de rekening van 19 september afgeschreven.

Opeens ging er bij mij ook een lichtje branden omdat ik rond 4 oktober een 2e herinnering kreeg over de factuur van 18 augustus. Ik dacht toen dat de herinnering en mijn betaling van 27 september elkaar hadden gekruisd (van bank naar giro duurt meestal 5 werkdagen). Ik heb 4 oktober voor de zekerheid nog op de bank gekeken of het bedrag wel bij mij was afgeboekt. Dat was het geval, dus ik heb de herinnering verscheurd.

Toen ik vanmorgen achter mijn stommiteit kwam, heb ik meteen de Nuon gebeld en gezegd dat de factuur die vandaag door mij is betaald met als omschrijving de factuur van 19 september, dus moet worden afgeboekt op de factuur van 18 augustus, omdat ik de vorige maand dus de verkeerde omschrijving heb vermeld.

Nu zei ze dat ze de spullen al naar het incassobureau had gestuurd en dat ze dat niet meer kan terughalen. Extra kosten 60,00. Oke, het is stom dat ik een verkeerd factuurnummer heb vermeld, maar ik vind het aan hun kan ook niet oke. Als zij naar het totaal openstaande bedrag hadden gekeken i.p.v. op datum hadden ze gezien dat er gewoon 1 maand openstaan, zoals altijd in ons geval. Ik vind het een beetje kort door de bocht. En vooral als je iets doorstuurd naar een incassobureau had je als bekwaam medewerker moeten zien, dat het hier om een misverstand ging en even een schrijven of een belletje eraan moeten wagen. U begrijpt dat ik geen zin heb om de 60,00 extra te betalen omdat het gewoon om een stipiditeit gaat en niet om het feit dat ik een betalingsachterstand zou hebben. Hoe kan ik onder deze incassokosten uit??

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.