BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aankoop telefoon bij Primafoon van KPN

Bijdrage door gebruiker
02-06-2005
1 reactie

Hallo Forummers,

Mij overkwam het volgende. Maandag 30 mei heb ik 2 draadloze Siemens telefoons inclusief basisstation gekocht voor de vaste lijn. In het gesprek met de verkoopster heb ik aangegeven via UPC te bellen. Thuisgekomen bemerkte ik dat ik geen nummerweergave had. Stom natuurlijk dat ik daar niet eerder aan had gedacht. En inderdaad, na navraag bij Siemens gedaan te hebben, kwam ik erachter dat dit type toestel geen FSK signalering aankan. Welnu ik heb een zogenaamde PrimaFoon garantie afgesloten (met 30 dagen zichtgarantie)voor 3 jaar dus ik was in de veronderstelling dat ik de telefoon retour zou kunnen brengen. Niets bleek vandaag (woensdag 1 juni) minder waar. De doos (ik had hem helaas al weggegooid) had een vlekje van plm 3mm en was enigzins gedeukt. Een duur doosje want zo kon ik hem niet inleveren volgens de verkoper van Primafoon. Op mijn reactie dat ik als ik meld dat ik via UPC bel in het gesprek met de verkoopster ik verwacht dat men meldt dat ik niet van alle functies gebruik kan maken kwam het antwoord: "meneer, dat hoeven we niet te doen" Ik probeerde nog:"Als ik in jullie advertentie lees "Met nummerweergave" dan ga ik van uit dat ik dit kan gebruiken. Helemaal als ik expliciet meld dat ik gebruik maak van UPC. Ontklantvriendelijk werd mij gezegd dat de enige optie was dat ik terug kwam als klant bij KPN. Zeer dubieus natuurlijk want zoiets riekt naar mijn idee als erg agressieve verkooptechniek danwel chantage. Ik kon helaas maar 1 handset en 1 basisstation inleveren.En na restitutie van het bedrag wat ik betaald had voor de extra Primafoon garantie kon ik fluiten. Het stickertje met artikelcode zat nou net op de doos die beschadigd was.

Mijn vraag is nu: Heb ik enige rechten om de telefoon alsnogin te leveren en mijn geld terug te krijgen? Ook als de doos een lichte beschadiging vertoond? Sowieso kwam ik bij de kleine lettertjes van de PrimaFoon garantie een vreemde zin tegen:"Mocht je niet tevreden zijn met je aankoop, dan kun je het artikel binnen 8 dagen retourneren (bij PrimaFoon garantie binnen 30 dagen) indien het aan de volgende voorwaarden voldoet: het artikel is compleet, onbeschadigd en ongebruikt, in de originele onbeschadigde verpakkin en de eventuele zegel mag niet zijn verbroken." Mijn les is in iedergeval geweest: NOOIT je doos weggooien en nooit meer iets kopen bij PrimaFoon, wat een dozen verkopers zeg.

Ik hoop dat iemand een juridisch onderbouwd antwoord op mijn vraag heeft.

Groeten,Edwin Nagelsmith

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.