Wij hebben in augustus 2008 een laptop gekocht bij Dixon's. Het merk van de laptop is Acer. Na elf maanden hield de laptop er mee op, het scherm werd zwart na het opstarten en meer deed hij niet. Teruggebracht naar de verkoper, die hem opstuurde naar Acer. Na drie weken kregen we hem terug... met hetzelfde probleem. Nogmaals weggebracht, nogmaals opgestuurd, en na zeven weken (dus 10 weken totaal) kregen we hem weer terug. Volgens Acer zat er een nieuw moederbord en een nieuwe harde schijf in. (Leuk detail, de informatie van de oude harde schijf stond ook weer op de nieuwe, dus ik betwijfel of de harde schijf vervangen is, maar dat terzijde)
Helaas deden de dvd-brander en de muis het nu niet meer, blijkbaar was daar iets misgegaan met het aansluiten van het nieuwe moederbord. Ik heb aangegeven dat ik geen vertrouwen heb ik het product en dat ik de aankoop wil ontbinden. Dixons negeert dat en repareert de laptop alsnog. Ze kunnen niets voor me doen, zeggen ze, want Acer heeft het recht drie keer het artikel te mogen repareren voor ik de aankoop kan ontbinden. Ik kan dat niet vinden in de wet (boek 7 van consumentenrecht), heb hen dat ook laten weten, maar zij hebben alle touwtjes in handen. De laptop is al lang betaald en na drie maanden wil ik ook wel weer eens een laptop in huis. Alleen niet dit ding, want daar is de lol inmiddels wel af, na zo lang wachten.
Wat kan ik hier het best mee doen?