Hallo fiscalisten ,
Ik ben startende ondernemer in een webwinkel met kinderkleding.
Omdat ik alle bestellingen moet versturen bereken ik mijn klanten de kosten voor de postzegels en de AVP pakketzegels tot 5 kg. Deze worden door mij gekocht bij TPG post en hebben een btw tarief van 0 %.
Nu zegt mijn boekhouder en de belastingdienst dat ik over ontvangsten voor de postzegels (ik doe volgens hun aan wederverkoop) een BTW van 19% moet heffen aan mijn klanten.
Ik kan geen btw terugvragen (want ik betaal 0%) maar ik moet wel 19% hierover af dragen.De belasting zegt dat alleen de TPG vrijgesteld is van BTW.
Maar ik laat de bezorging toch uitvoeren via TPG?
Als ik mijn klanten zelf een pakketzegel van €5,50 laat kopen en deze met de post naar mij opsturen in een enveloppe met een postzegel van € 0,39, dan kost het mijn klant in totaal € 5,89.
Als ikzelf de zegel koop en laat de klant deze zegel betalen via de bank dan kost dezelfde zegel ineens € 6,50.
Dit klopt toch van kant???
Welke fiscalist weet het antwoord?
Want volgens mij is de belastingdienst gek geworden, of mag ik dat zo niet stellen?
mvg, een startende ondernemer.