(Pré)gepensioneerde ambtenaren, onderwijsgevenden, beambten, etc. kregen in de oude ziektekosten regeling hun premie voor ongeveer de helft vergoed via de z.g.n. ZVO regeling.(ZKO,IZK etc).
De ZVO regeling wordt afgeschaft, er komt niets voor in de plaats?
Dat betekent een verdubbeling van premie vanaf 2006. Het gaat om honderdduizenden verzekerden die ca 2000 euro per jaar meer gaan betalen.
De politiek weet van niets. Het ABP ook niet.
Weet kassa hoe het zit?