BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wat kan ik doen bij prijsdiscriminatie van de ANWB

Bijdrage door gebruiker
26-10-2017
15 reacties
Nadat ik met pech langs de weg stond heb ik contact gezocht met de ANBW. Ze kwamen mij helpen als ik lid zou worden en 90 euro extra betaalde omdat ik nog geen lid was. Telefonisch moest ik mijn gegevens doorgeven en mij werd een standaard abonnement aangeboden van 96 euro per jaar. Aangezien ik geholpen moest worden heb ik dit abonnement afgesloten. Nu kijk ik een uur later op de website, staat er dat nieuwe klanten 25% korting krijgen op het standaard abonnement. Als ik aan een chatmedewerker vraag of ik dat ook krijg zegt ze nee. Want u heeft zich telefonisch laten inschrijven. Dit is toch ronduit belachelijk. Elke nieuwe klant moet deze korting krijgen, anders wordt er onderscheid gemaakt en dus (Prijs) discriminatie. De chat medewerker van de ANWB wimpeld het af met "u heeft zich telefonisch in laten schrijven helaas, u bent hier zelf mee akkoord gegaan".
Wat kan ik hieraan doen? Is dit toegestaan ook al wordt er nergens op de website onderscheid gemaakt tussen klanten die online binnen komen of via de telefoon. Iedereen moet het zelfde behandeld worden toch?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.