BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vreemd verhaal van zorgverzekeraar

Bijdrage door gebruiker
22-04-2008
3 reacties

Hallo,

Ik heb sinds twee jaar een Jong & Zeker pakket bij zorgverzekeraar VGZ. Ik heb al meerdere keren problemen met VGZ gehad over zogenaamde 'betalingsachterstanden' die er helemaal niet waren. Vandaag heeft VGZ een bedrag van 2540,37 euro op mijn rekening gestort. Ik heb direct gebeld en toen kreeg ik een erg vreemd verhaal te horen:

Ik heb sinds drie weken een nieuw klantnummer gekregen. Mijn oude klantnummer mocht niet langer dan een jaar verzekerd worden, omdatdit klantnummer van een andere instelling (oid) was. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ze hebben mij twee jaar op dat klantnummer verzekerd. Nu hebben ze alle betaalde premies van het afgelopen jaar met terugwerkende kracht op mijn bankrekening gestort en krijg ik binnenkort een rekening waarin staat dat ik het gehele bedrag weer terug moet storten, maar dan onder vermelding van mijn nieuwe klantnummer. Ik heb nergens een brief over gekregen.

Mijn vraag aan jullie is of ze dit zomaar mogen doen en hoe het zit met de medische zorg die ik het afgelopen jaar heb gehad onder mijn oude klantnummer.

Alvast bedankt.

Groetjes Sabine

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.