BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verzekering na waterschade niet ingeschakeld (vesteda)

Bijdrage door gebruiker
30-10-2016
1 reactie

De lekkage

Ik ben eigenaar van mijn huis. Ik had in juni 2016 lekkage van het balkon van de bovenburen. De bovenburen zijn géén eigenaar, maar zij huren van vesteda. Na wat rond gebeld te hebben, heb ik vesteda kunnen inlichten over de situatie en ze hebben de lekkage midden september laten oplossen. Omdat het bedrijf wat zij inschakelde “in de bouwvak” zat. In de tijd daartussen is de schade alleen maar erger geworden.

Mijn buurvrouw heeft hetzelfde probleem en zij zegt dat het al eerder is voorgekomen. En dat het toentertijd naar haar gevoel niet extreem professioneel is opgelost.

De inboedel en de opstalverzekering moesten beiden worden ingeschakeld. Mijn eigen inboedelverzekering heeft heel vlot een expert langs gestuurd om te kijken naar mijn vloer. En heeft mij in de tussentijd een vergoeding gegeven van de dagprijs van de gehele vloer.

Tam VVE - Vesteda - ‘t hof rijnland
De schade expert van vesteda daarentegen liet wel erg lang op zich wachten nadat ik er meerdere keren achteraan had gebeld en zij beloofde mij terug te bellen. Maar vervolgens weer weken op zich liet wachten. Waarna ik zelf weer actie moest ondernemen. Kwam er op een gegeven moment een “schade expert” langs. Dit was het eigen vaste schildersbedrijf van vesteda zelf. Hij wilde niet naar het lekkende raam kijken, want dat “deden” ze niet. Het plafond zat na de meting nog vocht in dus de schade kon nog niet worden opgelost. Ook wilde hij niet het hele plafond in de schade opnemen want ze zouden het maar oplossen tot de gordijnrail. Ik ben vervolgens erg boos geworden op deze meneer. Maar nadat hij erachter kwam dat ik geen huurder van vesteda was maar eigenaar veranderde ineens zijn gedrag. Hij zou het hele plafond in de schade opnemen. En als ik zou willen zou ik het kunnen laten oplossen door het bedrijf waarvoor hij werkte. En de verzekering zou er volgens hem buiten gelaten worden.

Tijd van schrijven: 30-10-2016 helemaal niets meer gehoord van vesteda / tamvve / t’hof rijnland.

Wat moet ik nu doen?

Problemen die ik ervaar in dit verhaal:
De verzekering wordt er waarschijnlijk buiten gelaten, mag dit wel?
Er is naar mijn mening lang gedaan over het oplossen van de lekkage waardoor de schade groter is geworden.
Er is niet gekeken naar het lekkende raam terwijl ik dit wel gemeld heb in de correspondentie.
Er is nog steeds geen contact met mij opgenomen.


Schade:
Schotelende Laminaatvloer
Lekkend raam
Lekkage schade Plafond
Lekkage schade rolgordijn deurmat
Meerdere vrije dagen opgenomen

95% van de vve is in handen van vesteda

https://postimg.org/gallery/2h9ilfgr2/

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.