BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Schade door reparateur whirlpool

  •  
04-11-2020
De vaatwasser was niet helemaal in orde, daar kwam na veel gezeik een reparateur voor.

Volgens de beste man was het probleem verholpen, maar hij kon het niet checken. Dus ik moest later maar weer bellen als het niet gerepareerd bleek te zijn.

De beste man verdwijnt weer en ik keer later terug naar de keuken. Het blijkt dat de beste man aan de wateraansluiting heeft gezeten, de boel lekt. Ik had een natte keuken.

Minder handig, zeker aangezien ik nu ook mn wasmachine niet kan gebruiken, want zodra ik de waterkraan aanzet, ontstaat er een indoor zwembad, niet helemaal waar ik op zit te wachten.

Whirlpool wil wel weer langskomen om de boel te repareren. Over 3 weken. Ik heb een pasgeboren baby en heb dus veel was, daarnaast ben ik lichamelijk nog lang niet hersteld én moet ik 3wk wachten tot ik mijn spul weer kan gebruiken?

Het excuus was dat de vaatwasser op de wasmachine staat. Wat onjuist is, hij staat op een plank die gemakkelijk 150kg kan dragen, onder de plank staat inderdaad wel een wasmachine maar ze rusten niet op elkaar. En ook al zou dit wel zo zijn... Wat dit feit verder met de schade te maken heeft snap ik niet helemaal. Al had de vaatwasser in de lucht gehangen, ga je volgens mij nog steeds niet de boel slopen.

Ik heb aangegeven dus dat 3wk niet acceptabel is. Ik wil dat ze dit deze week nog komen oplossen. Zo niet, wil ik dan een extern bedrijf vragen dit op te lossen en de factuur bij whirlpool indienen. Ook de kosten van de wasserette en een nieuwe vloer.

Zou ik in mijn recht staan als ik dit doe?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.