Tegelijk met familie en buurman een cv ketel heb ik als particulier eenRemeha type Calanta 28c aangeschaft.
Deze ketel heb ik door een erkend installateur laten plaatsen en is in onderhoud gedaan. In de handleiding staat dat dit model minimaal onderhoud vraagt.Dan ontstaan er toch storingenbinnen en buiten de garantietermijn (fabrieksgarantie 2 jaar).
M.i. betreft het hier onderdelen waarvan het de fabrikant bekend is dat er in deze serie productiefouten zaten. Dit tekstvak is te kort om dat te onderbouwen, maar gesteld dat dat zo zou zijn: Dat deze zich manifesteren na twee jaar is dan m.i. geen risico dat de fabrikant af kan schuiven. Vandaar mijn vraag.... Het betreft namelijk storingen die er m.i. in aanleg al waren.
Voorbeelden: hydroblok links en rechts lek, themostaat display scheurt spontaan. Misschien zijn er meer lezers die deze storingen herkennen en willen reageren als ze die storingen ook hebben gehad aan deze ketel.
Na de garantietermijn van de fabrikant wend ik me tot de afdeling klachten/consumenten van de fa.Remeha. Ik overleg alle historie / reparatiefacturen.Met verwijzing naar de gehanteerde alg. voorwaarden volgt er dan een coulance/vergoeding voor vervangen onderdelen.
Ook is er een aanbod voor korting op een nieuwe Isense thermostaat. Dit laatste aanbod sla ik af. Is de genodenoplossing afdoende? De kosten zijn voor mij als consument (buiten reguier onderhoud):€606,27 en de coulancevergoeding bedraagt €275,04. Mag een fabrikant raparatiekosten terzijde leggen? Ja, zo schijnt het. Maar ook als het prod. fouten betreft? Zie verder de andere topics op Kassa over de Remeha garantie.