BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rekening fietsenmaker

Bijdrage door gebruiker
11-01-2023
15 reacties
Ik heb een E-bike in medio juni 2021 gekocht. Hij is nuongeveer 1.5j oud. Ik heb de fiets laten chippen voor 35km/u omdat ik elke dag 2x 26km door de polder moet fietsen.

Mijn fiets is rond begin december weg geweest voor de 2e service beurt. Na twee weekjes gefietst te hebben, was mijn hydraulische achterrem helemaal lam. Ik heb nu in die 1.5j 4x bij de fietsenmaker gestaan, met een defecte lekke hydraulische achterrem. En nu was deze weer (nog steeds dus) lek.

Een week later trilde mijn voorste spatboard ook nog los. Als gevolg daarvan ging het voorlicht ook op donker. Zelf vind ik het nalatigheid dat ze bij de 2e servicebeurt niet eens alle boutjes en moertjes hebben aangedraaid.

Na vier reparatiepgogingen was die rem nog steeds lek. Binnen twee weken na de 2e servicebeurt... lek. Ik heb de fiets dus weer teruggebracht. En nu heb ik factuur van €85.

€35,- arbeidsloon
€10,- nieuwe rem
En dan nog €40,- voor een nieuw voorlicht.

Er is me verteld bij de aankoop dat ik geen recht op garantie heb omdat die fietst gechipt is. Maar gezien de nalatigheid van de laatste sericebeurt, mag de fietsenmaker dit zomaar in rekening brengen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.