Ik ben benieuwd naar mijn rechten in onderstaand geval:Op 27-01-2000 kocht ik een dig.videocamera. Na wat onderhandelen kwamik op een zeer lage prijs uit. Te laag oordeelde de winkel zelf een daglater. Ze hadden een fout gemaakt. Toch wilde ik niet meer betalen voorde camera en we maakte een deal. Ik kocht wat extra accu's, tapes,tasje enz om toch op winst uit te komen voor de winkel. We praten overeen bedrag van totaal 4000 gulden. De verkoper bood mij vervolgens een no-claim garantie van 5 jaar aan.Deze koste 300 gulden en was een verlenging van de fabrieksgarantie met5 jaar. Als ik geen aanspraak zou maken op de garantie zou ik aan heteinde van de looptijd weer mijn 300 gulden terug krijgen.Er stonden een aantal voorwaarden in de overeenkomst. Zo moest ik elkjaar in de maand van aankoop een stempel halen en moest ik eenregistratie kaart insturen. Aan het einde van de looptijd moest ikvervolgens binnen 8 weken mijn geld terug vragen. Ik voorzag hierin aleen probleem in de zin van vergeten stempel of na 6 jaar vergeten ombinnen 8 weken te reageren. De verkoper maakte duidelijk dat ze niet zo streng zouden zijn MITS ikde registratie kaart maar terug zou sturen. Dit heb ik gedaan. Na eenjaar heb ik gebeld om een stempel te laten zetten. Ik vroeg of ik hetboekje kon opsturen. De verkoper gaf aan dat dit niet nodig was en datik dit laten zitten.2 jaar geleden nogmaals geinformeerd of het nou 5 jaar garantie was of1 jaar fabrieksgarantie en 5 jaar extra garantie. Volgens de verkoperzou het het laatste zijn. Ik had dus 6 jaar garantie.Ik had dus dit jaar op 27-1-2006 of uiterlijk 8 weken daarna moetenreageren. Maar je raad het al. Dat ben ik dus vergeten. Stom maar ikhad dit al voorzien. Daarom heb ik ook gevraagd of dit zo striktgenomen zou worden. Volgens de verkoper van toen (ik heb zijn naam nogop de bon staan) was dit niet het geval, zolang ik maar niet jarendaarna er mee terug zou komen.Nu wil ik dus met dit geval langs bewuste winkel gaan maar ik vroeg meaf of iemand weet wat hierin mijn rechten zijn. Ik heb volgens mij aleerder soortgelijke gevallen voorbij zien komen bij kassa enz. Ik vindhet ook niet realistisch dat mensen 6 jaar na aankoop van iets hier nogzo precies mee bezig zijn. Het leek mij vertandig om eerst wat informatie te hebben voordat ik daar misschien tegen een muur van onwil oploop.Heeft iemand een idee wat mijn mogelijheden en rechten zijn mocht de winkel dwars gaan liggen.Alvast bedankt.Floris