BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pearle Opticiens

Bijdrage door gebruiker
26-01-2015
11 reacties
Een paar maanden geleden heb ik bij Pearle opticiens in Huizen( N-H) een bril en contact lenzen gekocht. Mij werd verteld dat dit allemaal verzekerd zou worden, het is zelfs 2 keer bekeken en gecontroleerd door medewerkers. Ik mocht voor een bedrag van 400 euro een bril en lenzen uitzoeken werd mij verteld, dit heb ik dan ook gedaan, de medewerker van de Pearle heeft mij geholpen om precies aan de 400 euro te komen waardoor ik het bedrag goed zou benutten. Alles zou voor mij worden gedeclareerd bij mijn zorgverzekering ( IZZ) en ik zou hier geen omkijken meer naar hebben. Ongeveer 3 maanden na de aankoop van mijn bril krijg ik een brief thuisgestuurd, of ik even 440,- wil overmaken, omdat ik geen recht heb op een vergoeding van IZZ. Ik heb hierop direct de Pearle gebeld en zei gaven aan niet te weten waarom ik geen vergoeding kreeg, vervolgens naar de winkel zelf gegaan waar we hebben afgesproken dat pearle contact opneemt met IZZ om zou uit te vinden waarom ik geen rech t had op een vergoeding. Uiteindelijk blijkt dat ik recent al gedeclareerd had bij een ander bedrijf, waardoor mijn te besteden bedrag al op was. Ik wist dit zelf van te voren niet, en mede door de overtuiging van 2 medewerkers van Pearle Huizen dat ik gewoon een bril kon uitzoeken heb ik toch besloten over te gaan tot aankoop van een bril. Ik ben is uit gaan zoeken hoe het nou kwam dat de Pearle opticiens aangaf dat ik gewoon recht had op een vergoeding. Wat blijkt ? Pearle heeft alleen maar zicht op wat haar klanten bij het bedrijf zelf hebben gekocht en gedeclareerd, maar niet wat een klant bij een ander bedrijf declareert. Hierdoor word er aan veel mensen ten onrechte vergoedingen belooft en hoge kosten gemaakt. De medewerkers van Pearle huizen vinden het blijkbaar heel logisch hoe dit is verlopen, aangezien ik ze confronteerde met het feit dat er een vergoeding was toegezegt maar er nooit is verteld dat dit op basis is van eigen klanten bestand, ze vonden het logisch d at ze alleen in hun eigen klantenbestand konden kijken. Ik deel die mening, maar dan moet er wel verteld worden en nadrukkelijk gezegt dat dit op basis is van hun eigen klantenbestand. Frapant is dat Pearle Huizen er niks van geleerd heeft, aangezien mijn moeder laatst een brief kreeg waarin stond dat ze gratis een nieuwe bril uit mocht zoeken, terwijl ook zij al geen recht meer had op vergoeding door eerdere declaraties. Misschien is de Pearle het zich er niet van bewust, maar mensen worden zo wel belazerd !

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.