Goedemiddag,
Anderhalf jaar geleden heb ik een bank (VIMLE) bij IKEA gekocht. Een voor mij dure aankoop van €699. Nu het probleem..
De stof van de bankzittingen pluist onzettend en ziet er lelijk uit. Na 3 maanden volgde mijn eerste klacht, het invoeren hiervan erg lang te duren omdat ikea 'de klacht niet kon ontvangen' uiteindelijk heb ik het met een filiaal op locatie kunnen regelen.
Ikea Eindhoven mijn eerdere klacht over de pluizende bekleding en het inzakken van de lounge op zich genomen. Ik kreeg nieuwe bekleding, echter ben ik weer terug bij af. De zittingen pluizen opnieuw gigantisch, dit is nu al de tweede keer binnen een zeer korte tijd. Ook de lounge is weer verzakt. Dit was opnieuw binnen 3 maanden het geval.
Ik zag het niet zitten om een derde keer nieuwe hoezen te krijgen maar deze verschrikkelijk ding kan ik niet zomaar weg doen
Opnieuw diende ik een klacht in met veel moeite. Ikea stuurde POS als onafhankelijk persoon. Dit echter pas na enkele maanden. Tegen die tijd was ik al bijna anderhalf jaar verder.
POS heeft gezegd dat pluizen binnen deze tijd normaal is en de verzakking ook. Maar ze kwamen dus pas veeel later dan wanneer het probleem ontstond. Ook hebben gezegt dat het normaal is voor een wolmix stof en ik beter voor polyester had kunnen kiezen. Mijn bank is 100% polyester...
Wat kan ik het beste doen? Ikea wil niet meer meewerken en houd zich aan POS. Ik kan een contra expertise doen maar heeft dat nog wel nut?
Zou ikea niet gewoon de verantwoording moeten nemen?
Groet Amy