Ik heb een annuleringsverzekering bij Interpolis en had een vakantie geboekt naar Italië. In de eerste week van april moesten wij het resterende bedrag van de woning die we gehuurd hadden betalen, maar zagen de reis ivm corona niet zitten. Het betrof een gebied tegen de grens van Noord Italië aan. Het advies van de overheid was toen nog "geel".
Omdat ik een gratis annuleringsmogelijkheid bij de woning had op dat moment belde ik met Interpolis. Ik heb namelijk ook 3 vliegtickets voor onze kinderen. Deze wilde ik graag verhalen.Omdat het nog een "geel" advies betrof was dat niet mogelijk. Logisch.
Enkele dagen later werd het reisadvies door de overheid bijgesteld en naar "oranje". Een eis om te kunnen annuleren. Dus ik wederom gebeld. Nu bleek dat er een beslismoment te zijn van vier weken voor vertrek. Ik was het daar niet mee eens omdat deze termijn niet in de geldende polisvoorwaarden staat. Helaas was het onbespreekbaar en ik heb een klacht ingediend. Deze is keurig behandeld, afgewezen en in de schriftelijke afdoening werd de termijn van vier weken herhaald.
Nu ik vandaag over vier weken op vakantie had gegaan (dat ga ik niet omdat het vakantiehuis geannuleerd is) belde ik zojuist met Interpolis ivm de drie vliegtickets die ik graag vergoed wilde zien. Het is immers vier weken voor vertrek. Maar de regels zijn weer aangepast. Nu wordt er twee weken voor vertrek pas besloten of de reis door kan gaan en of er een uitkering volgt van de verzekering. Daarnaast wordt het reisadvies per 15 juni aangepast en dat is over vier dagen. Vandaag geldt er nog steeds een “oranje” reisadvies. Dus helaas geen vergoeding.
Ik vraag me af of een verzekeringsmaatschappij, die bindende verzekeringsvoorwaarden verbindt aan de verzekering die ze aanbieden, zo maar éénzijdig tweemaal de polisvoorwaarden mag veranderen? Ik mag toch ook niet afwijken van deze voorwaarden? Er zijn ook geen aanvullende of gewijzigde polisvoorwaarden naar mij als verzekeringsnemer verzonden met de gewijzigde termijnen.