Geachte heer/mevrouw.
Ik ben in januari van dit jaar overgestapt van zorgverzekering, namelijk van Anderzorg naar Unive/ Zorgzaam.
Op het aanmeldingsformulier van Unive/Zorgzaam heb ik aangegeven dat hun mijn huidige verzekering bij Anderzorg zouden opzeggen.
Dit is helaas niet gebeurd. Na telefonische contact in februari met Zorgzaam werd mij uitgelegd dat ik nu in een uitwisselings programma terecht kwam om te kijken of Anderzorg bereid was om mij alsnog te laten gaan. Ik was wel verplicht om beide premies te blijven betalen en dat ik, zodra duidelijk was bij wie ik terecht kwam, ik de teveel betaalde premies terug zou krijgen. In Maart werd mij verteld door Unive/Zorgzaam dat ze verwachte de eerste week van april uitsluitsel te hebben. Het is nu de eerste week van Mei en ze kunnen mij nog steeds niet vertellen hoe de zaak ervoor staat. Zo moeilijk lijkt het mij toch niet?? U begrijpt mijn frustatie dat ik inmiddels al € 708,65 aan Unive/Zorgzaam heb betaald en daarnaast aan Anderzorg € 717,50.
Best leuk dat ik dat straks weer terug krijg, maar het is me nogal niet een geld in de maand.
Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat Unive/Zorgzaam mij helemaal niet wilt hebben als klant, omdat ik de chronische ziekte ms heb. Hier werd in de gezondheidsverklaring bij aanmelding helemaal niet naar gevraagd en volgens mij mogen ze mij ook niet weigeren als klant om die reden, toch? Ik heb inmiddels al wel 2 prednison kuren in het ziekenhuis gehad waarvan de rekening naar Unive/Zorgzaam is gegaan. Mijn medicijnen worden nog steeds door Anderzorg betaald, omdat ik maar even afwacht hoe het allemaal gaat lopen voordat ik straks weer alles moet wijzigen. Hierdoor heb ik al wel het eigen risico van Anderzorg, € 165,- moeten betalen. Ik heb van Unive/Zorgzaam nog niet de rekening van het eigen risico ontvangen, niet meer dan terecht lijkt mij overigens.
Nu u een beetje inzicht heeft gekregen in de zaak, was mijn vraag of dit zomaar allemaal kan en of Unive/Zorgzaam mij alsnog kan weigeren vanwege mijn chronische ziekte?
In afwachting van uw reactie.
vriendelijke groet, John Lammers