Begin januari na de strenge vorst kreeg ik plots last van een lekkage op de slaapkamer. Direct contact gezocht met mijn tussenpersoon bij Cinjee advies. Deze heeft meteen contact opgenomen met Klaverblad. Klaverblad wist nog niet te vertellen of de schade gedekt was en liet me dus eerst een offerte opmaken bij een gespecialiseerd bedrijf. Deze kon vrijwel direct komen, de schade was ontstaan door de ernstige koude waardoor een scheur was ontstaan op de bovenkant van de dakkapel. De schade bedraagt rond de 800 euro.
Direct is de offerte ingediend, na eerste telefonisch gemeld te hebben dat de lekkage puur was ontstaan door de vorst en dus buiten mijn schuld was en dat reparatie zeer nodig was. Liefst 2 weken liet Klaverblad op zich wachten tot er een antwoord kwam, er zou een schade expert langskomen. Ondertussen al 2 weken lang lekkage, plafond is doorweekt, de muur vertoont vlekken, de matras is beschimmeld geraakt en dekbed en kussens vertonen kringen.
De schade expert die pas ruim 2 weken na de melding langs kon komen wist te melden dat de lekkage zelf niet was gedekt en enkel matras, kussens en dekbed. Nog steeds lekt het en is de slaapkamer niet te gebruiken.
Nu is mijn vraag, kan dit zomaar? Is deze schade werkelijk niet gedekt?
gr Jan