Geachte redactieleden van KASSA,
Onderstaande brief heb ik op 2 november aangetekend naar Centraal Beheer/ Achmea verzonden.
Zowel op deze brief als eerdere mail is door Centraal Beheer/Achmea NIET gereageerd.
Reeuwijk, 2 november 2012
Op donderdag 11 oktober j.l. verzond ik aan u de mail met onderstaande tekst:
Al jaren hebben we bij jullie een permanente reis- en annuleringsverzekering.
12 Sept. was ik op weg voor een fotoreis naar de Pantanal in Brazilië toen ik bij een tussenlanding in Sao Paolo werd terug geroepen vanwege het onverwacht overlijden van mijn schoonmoeder. Nog diezelfde avond ben ik terug gevlogen.
De reis, gemaakt met BirdingBreaks, kostte € 3710,-. Ik wist dat ik maar voor € 3500,- verzekerd was. Die ruim € 200,- nam ik voor eigen risico. Bij thuiskomst heb ik jullie maatschappij op de hoogte gebracht en alle bescheiden toegezonden.
Op 10 oktober kreeg ik een telefoontje met een dame aan de lijn die vertelde dat ik maar voor € 2000,- verzekerd was. Reden: ik reisde alleen.
Ik heb de polis nog eens nagelezen en daarin staat: 'De maximale vergoeding per geboekte reis bedraagt € 3500,-'. NERGENS enige beperking te vinden. Vervolgens heb ik het voorwaarden boekje nog eens doorgelezen en ook hierin NERGENS iets over een alleen reizende te vinden.
NOOIT hebben wij een brief met aanvullende of gewijzigde polisvoorwaarden hieromtrent ontvangen.
Na het telefoontje van 10 oktober heb ik het na enig zoeken wel op jullie website terug gevonden.
In de bovengenoemde polis en het voorwaarden boekje is geen verwijzing naar de website te vinden.
Jullie zijn m. i. hierbij ernstig in gebreke gebleven en juridisch aansprakelijk voor deze tekortkoming.
Ik kon absoluut niet weten dat ik me had moeten bijverzekeren. Had ik dit wel geweten dan had ik dit zeker gedaan.
Ik wil de € 1500,- die ik hierdoor aan schade heb geleden alsnog ontvangen.
Omdat jullie niet op mijn mail hebben gereageerd, zend ik nu een aangetekende brief. Wanneer ik vandaag over een week nog geen bericht over volledige teruggave heb, gaat deze brief naar Kassa van de VARA.
Niet moeilijk om te veronderstellen dat ik dan ook onze verzekeringen bij een andere, wel betrouwbare, maatschappij zal onderbrengen.
De verzekering staat op naam van mijn vrouw.
[edit - redactie]