Geachte heer/mevrouw,
Ik zal in het kort proberen om uit te leggen wat mijn vraag is (ben bang dat dit niet gaat lukken, sorry!)
In juli dit jaar zijn mijn vriend en ik een paar dageneerder terugekomen van vakantie uit Portugal, omdat ik darmontsteking had (dit bleek na het ziekenhuis bezoek in Nederland).
Na een aantal telefoontjes naar Interpolis (Waar wij beide een reisverzekering hebben lopen, maar allebeiop een eigen polis), wilden ze het wel vergoeden en moest ik de tickets opsturen, dit heb ik gedaan.Dit ging om een bedrag van € 474 en een klein beetje.Mijn vriend had ondertussen al weer een aantal keer met Interpolis contact gehad en uit de brieven die daaruit volgden, bleken een aantal dingen door elkaar te zijn gehaald: Zjin stageperiode in Nieuw Zeeland (5 mnd)enonze vakantie in Portugal.
Interpolis heeft €299,00 naar hem overgemaakt, maar na verder onderzoek wilden ze nota's hebben of hij moest ongeveer €61,00 terugbetalen, zodat hij opzijn helft van de ticketkosten uit zou komen (€474,00 : 2 = €237,00). Deze heeft hij opgestuurd en gezegd dat dat bedrag in verwarring is geraakt met het verhaal van Nieuw Zeeland (Waar hij overigens gewoon poliskosten voor heeft betaald in 2006, maar achteraf nooit verzekerd bleek te zijn!!!)Hier heeft hij ondanks dat hij niet verzekerd was, nooit melding van gemaakt bij Interpolis, maarditWEL nog eens gemeld bij mevrouw Lemmens die onze 'schade' behandelt!
Goed, om een lang verhaal kort te maken (Poging 2):
Er is een expert van Interpolis langs geweest, hier wist mevrouw Lemmens niets van na een telefoontje van mij!Deze man heeft alle originele (!) nota's meegenomen van mijn vriend, ook betreffende Nieuw Zeeland, omdat ze er (naar mijn mening) geen klap meer van snapten.
Nu kreeg ik afgelopen week een brief dat ze het overige geld hadden overgemaakt (mijn gedeelte van de ticketkosten) en daar die €61,00 mee verrekend hadden (TERWIJL ZIJ DUS AL ORIGINELE NOTA'S HEBBEN WAAR ZE OM VROEGEN!! En mijn vriend moest OF de originele nota's opsturen OF € 61,00 terugstorten!) Dit geld stond inderdaad vorige week op mijn bankrekening. Maar vandaag kreeg mijn vriend een brief waarin stond dat hij per direct € 350,00 over moest maken naar Interpolis, omdat hij onrechtmatige bedragen gedeclareerd zou hebben, deed hij dit niet, zou er een incasso bureau op hem afgestuurd worden en juridische stappen naar hem ondernomen worden, daarbij wordt hij per 1 november uit de doorlopendereisverzekering van Interpolis verwijderd.
Nu ben ik bang dat hij op een 'zwarte lijst' komt te staan en dus straks nergens meer een reisverzekering af kan sluiten, OF een gigantisch hoge premie moet gaan betalen.Dit heb ik hem ook gezegd.
Daarop volgend heeft hij mevrouw Lemmens weer gebeld, en deze zij (wat ik ervan begrepen heb) met een twijfelend antwoord dat dat niet aan de orde zou zijn. Dus, mijn vraag is: Wie heeft er gelijk ? Interpolis ? Of wij? En MOGEN ze dit laatste zomaar doen ? Terwijl hij nog steeds niets terug gehoord heeft over die gegevens die die 'expert' heeft meegenomen die bij hem langs is geweest, betreffende het Nieuw Zeeland verhaal?
Snappen we het nog allemaal ?Ik nog prima, maar volgens mij staan wij gewoon in ons recht...Schroom niet om vragen te stellen, want daar word ik zelf ook alleen maar wijzer van!!!
Met vriendelijke groet,
Joyce