In mei 2022 heb ik een nieuwe auto aangeschaft, hiervoor hebben ik en mijn partner altijd geleased. Voor de auto heb ik een all-risk verzekering afgesloten vial Independer.
Nog geen maand later is iemand met een elektrische fiets achter op de auto geklapt terwijl mijn vriendin afremde. Schade: €1000.
Formulieren zijn gevuld en de moeder van de jongen heeft per sms erkent dat hij niet oplette en dat ze schuld erkennen. Enkele maanden later pas krijg ik bericht van Independer, de tegenpartij heeft naar hun verzekeraar een ander verhaal opgehangen en ze leggen de schuld bij mijn vriendin. Ze vergoeden de schade wel maar het gaat mogelijk ten koste van de schadevrije jaren.
Ik ben het met de beredening niet eens en vraag om nadere onderbouwing. Ondanks herhaaldelijke telefonische en digitale verzoeken krijg ik van Independer hierop geen reactie. Wederom verstrijken enkele maanden tot er een nieuwe polis volgt. Mijn schadevrije jaren worden op minus vijf gesteld en mijn premie wordt meer dan verdubbeld. Uiteraard grijp ik gelijk weer meerdere keren naar de telefoon zonder enig resultaat. Antwoorden krijg ik niet en de premie wordt gewoon afgeschreven.
Op een gegeven moment geef ik het op. Ik ben helemaal zat van Independer en besluit dat ik de door hun betaalde schade alsnog zelf wil betalen. Immers worden mijn schadevrije jaren dan hersteld en kan ik een veel lagere premie betalen aan een verzekeraar die hopelijk een betere service verleend.
Op dit digitale verzoek volgt wederom geen reactie. Begin juli schrijf ik twee uitgebreide reviews op oa Google. Uiteraard wordt ik gelijk soor de klachtenafdeling benaderd. Ik leg mijn wensen nog maar eens uit. Ook nu verstrijken bijzonder genoeg weer verschillende weken.
Begin augustus krijg ik eindelijk de rekening. Independer beloofd na de betaling mijn schadevrije jaren te herstellen en een nieuwe polis af te geven. Uiteraard betaal ik gelijk.
Inmiddels zijn we weer een maand verder. Ik hoor niets van Independer. Ik heb daarom met hun klantenservice gechat, die uiteraard niks kon zien en de backoffice moest inschakelen. Vandaag krijg ik een mailtje dat ze achterstanden hebben (goh?) en geen indicatie kunnen afgeven wanneer het opgelost zal worden.
Ik voel er echter bijzonder weinig voor om nog langer financieel bij te dragen aan independer en voel mij financieel gegijzeld. Uiteraard wordt de te hoge premie ook nog maandelijks afgeschreven.
Hebben jullie advies in wat hier te doen? Graag zou ik mijn auto ergens anders verzekeren, uiteraard met de juiste schadevrije jaren.
Nb. de verzekering is bij Asr afgesloten via Independer. Alles inclusief polis, betaling en schadeafhandeling loopt via Independer. ASR geeft aan niet te kunnen helpen in deze zaak omdat Independer hierin volmacht heeft.