Ik heb een wasdroog combi gekocht bij hun op 21 Januari 2022. In November hield deze op met drogen. Na zelf proberen het op te lossen ben ik voor 21 Januari 2023 naar hun gegaan om dit op te lossen. Maar zij weigeren dit gratis te repareren omdat ze beweren dat omdat ik een ander product van hun (na deze na 5 maanden kapot ging) heb teruggestuurd en het teruggestorte bedrag afging van de nieuwe aankoop prijs, ik geen 'verlenging van de garantie' krijg. Zo werkt het wettelijk niet, sinds ik het gekocht heb als een nieuw product met aftrek van het terug te storten geld.
Ik wil erbij zeggen dat de eerste een John Lewis was en de tweede een LG, dus niet slechte merken zoals Candy of Indesit.
Ik vindt dat ik wettelijk gewoon mag verwachten dat een wasdroog combi het meer dan een jaar volhoudt en dat hun stelling tegen wettelijk is, sinds er dan wel geen wettelijk vastgesteld garantie termijn is, ik wel mag verwachten dat een apparaat het een te verwachtte tijd moet volhouden. Ik snap dat ik na 3 jaar geen recht meer zou hebben, maar binnen een jaar toch zeker wel.
Ik heb hun gesommeerd het gratis te repareren of mijn geld terug te geven en het apparaat terug te nemen en zij weigeren nog steeds. Op dit punt wil ik mijn geld gewoon terug en van dit apparaat af om ergens anders een nieuwe te kopen. Hoe kan ik hun zover krijgen?