BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extra kosten bij derde door een ondeugdelijk product

Bijdrage door gebruiker
23-09-2022
6 reacties

Goedemorgen,
Ik heb bij een sanitairwinkel een nieuw toilet gekocht omdat we het toilet hebben gerenoveerd. Voor de renovatie hebben wij een klusbedrijf ingehuurd en die heeft alles netjes gemaakt. Nu de hele toiletruimte klaar is blijkt dat het toilet niet voldoet aan wat wij ervan kunnen verwachten. Het water komt bij doorspoelen over het toilet heen en dit kan natuurlijk niet. De verkoper van de sanitairwinkel zegt dat het aan de wc-pot ligt en dat het keramiek niet goed is gemaakt. We kunnen nu een nieuw toilet gaan ophalen bij de sanitairwinkel (dus we krijgen een vervangend product) maar we moeten wel weer extra kosten gaan maken omdat we het klusbedrijf weer in moeten gaan schakelen om het oude toilet eraf te halen ende nieuwe te installeren. Kunnen we de extra kosten die we moeten maken bij het klusbedrijf verhalen op de sanitairwinkel? Omdat hun een ondeugdelijk product hebben verkocht, moet ik nu extra kosten maken bij een derde.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.