Vorig jaar heb ik mijn zorgverzekering van Unive omgezet naar een Ditzo verzekering volgens de standaard procedure. Sinds kort zag ik dat zowel voor Ditzo als voor Unive nog premie wordt afgehouden. Na telefonisch contact met Ditzo blijkt dat de verzekering niet door hen is opgezegd bij Unive (?). Na excuses van de heer aan telefoon, werd mij tegezegd dat dit alsnog zou worden uitgevoerd en de teveel betaalde premie aan Unive zou worden teruggestort.
Wat schetst mijn verbazing, na een paar dagen krijg een email met daarin het bericht dat de verzekering bij Ditzo zal worden beëindigd omdat je wettelijk niet bij 2 verzekeraars mag zijn verzekerd. Na een bericht mijnerzijds aan Ditzo, dat ik het hier niet mee eens ben heb ik geen antwoord meer gehad van hen.
Naast dat ik geen polis, verzekeringspas van Unive heb, is het natuurlijk niet voor niets dat ik mijn verzekering wilde omzetten. Dit scheelde me voor mij en mijn partner ruim €80,- per maand, toch een leuke cent op jaarbasis. Financieel technisch ben ik het dan ook niet eens met dit besluit.
Maak me wel zorgen, en weet niet zo goed hoe nu te handelen.
Dit kan toch zomaar niet! Omdat een verzekeraar verzaakt zijn werk te doen, dat ik vervolgens de dupe hiervan wordt? Alles volgens het boekje gedaan, en nu dit.