Voorheen was ik verzekerd bij Besured. Bij niet-gecontracteerde zorgverleners werden mij vergoedingen altijd automatisch gedeclareerd en gestort, nooit problemen mee gehad. Nu ben ik overgestapt naar Ohra en wat een bureaucratische hel. Ik moet zelf mijn declaratie van de niet-gecontracteerde zorgverlener indienen. Blijkt er iets mis te zijn met de declaratiecode en prestatiecode op de factuur. Ik wil zelf uitzoeken was er mis is, maar het systeem daarvoor is zeer ingewikkeld en niet te begrijpen voor een leek. Ik heb meerdere aangepaste facturen van de zorgaanbieder ingediend zonder resultaat. De zorgaanbieder wil ook graag weten wat er mis is en hulp vragen bij Ohra. Hij heeft meerdere keren voor mij gebeld en kwam niet verder ivm privacy. Daarna met mij toestemming zou Ohra zelf de zorgaanbieder bellen, maar bij nader inzien mocht dat toch niet! Terwijl ze bij de 1ste declaratie zelf de zorgaanbieder hebben gebeld en zelfs zeiden dat het goed zou komen? Nou wil Ohra zowel aan mij als aan de zorgaanbieder geen uitleg geven of maar enige vorm van hulp bieden. Met elke keer andere smoesjes, die steeds verschillen en tegenstrijdig zijn. Kunnen zij dit zomaar doen? Het gaat om 2000 euro, dit kunnen ze toch niet zomaar maken? Wat kan ik hieraan doen en het geld waar ik recht op heb en voor verzekerd ben laten vergoeden?