BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De verzekering van een pakket bij Post.nl is gebakken lucht

Bijdrage door gebruiker
13-09-2024
13 reacties

Gezien mijn vergevorderde leeftijd ben ik al geruime tijd bezig om

zaken, die ik in de loop der jaren heb verzameld, een andere bestemming te geven,

waaronder mijn (best wel exclusieve) boekenverzameling.

In het kader van deze herverdeling heb ik deze zomer een verzekerd pakket

verzonden naar het buitenland, bevattende een boekvan ongeveer € 500,-.

Het pakket is vervolgens zoekgeraakt, daarover is geen onenigheid.

Wel over de afwikkeling op basis van de verzekering van het pakket.

Aangezien ik mijn boekencollectie in de loop van vele jaren heb verzameld

ontbreekt veelal een aankoopbewijs (zo ook in dit geval)

dus heb ik in plaats daarvan verwezen naar een advertentie op het internet

waar het betreffende boek te koop stond voor € 500,-.

Dit bleek voor de schadebehandelaar onvoldoende; hij wilde per se inzage

in mijn (persoonlijke) emailverkeer met de ontvanger/vriend.

Dit ervaar ik als chantage terwijl nota bene de inhoud van de mails, voorafgaand aan de verzending,

niets toevoegt met betrekking tot de te vergoeden waarde.

Terwijl het bij Post.NL toch ook bekend moet zijn dat het briefgeheim

ook voor (privé)emailverkeer van toepassing is.

Lang verhaal kort: nadat de geschillencommissie (een voorspelbare) uitspraak heeft gedaan

is er uiteindelijk een uitkering verricht van € 66,35 (op basis van gewicht)

in plaats van het verzekerde bedrag van € 500,- en dat is natuurlijk volstrekt ontoereikend en

een organisatie als Post.NL onwaardig.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.