Wie kan er wat meer zeggen over dit onderstaande verhaal welke ik als klacht vandaag heb ingediend bij ASR Verzekeringen?
Komt dit bij veel meer mensen voor dat je zelf je administratie / polisinformatie / waardeoverzichten op moet sturen om in aanmerking te komen voor enige compensatie?
Dit kan toch niet normaal zijn?
Omschrijving Klacht:
Geachte heer, mevrouw
Op 25 November 2011 heb ik een brief van ASR verzekeringen ontvangen betreffende 'Compensatie beleggingsverzekeringen'
Ik heb 2 polissen bij ASR verzekeringen te weten: PolisNr.:*************** + ******************
Nu heb ik bij de Polis:x wél een Berekening van een vergoeding ontvangen en van de Polis:y niet.
"Voor een aantal beleggingsverzekeringen beschikken wij niet meer over de volledige historie van de verzekering, die gebruikt wordt bij de berekening van de hoogte van de compensatievergoeding"
Ik wordt verwezen naar de website www.asrcompenseert.nl
Ik heb op 15-12-2011 gesproken met [edit redactie: naam verwijderd] van ASR afd. Compensaties maar hij had nog nooit gehoord van deze situatie en had totaal geen weet van deze regeling en vervolgens werd mij medegedeeld dat ik kopiën moet opsturen van alle Polisbladen + Wijzigingsverzoeken + waardeoverzichten naar ASR verzekeringen.
Ik heb gevraagd om mij door te verbinden met een deskundige op dit gebied maar die was er niet en hiermee moest ik het doen.
Dit is de wereld op z'n kop, Nu moet ik jullie mijn administratie toesturen waar ik meer dan 2 uur aan bezig ben + 80 pagina's versturen is €5,- aan portokosten omdat jullie de administratie niet op orde hebben of niet willen opzoeken/ uitzoeken of geen deskundige medewerkers hebben om dit goed op te lossen! ( de polis is al 4x van eigenaar/verzekeraar veranderd...............)
meer dan 2 jaar hebben we op deze compensatieregeling moeten wachten en dan ook nog en brief sturen dat u geen gegevens heeft.
Een schande vind ik het!!
had dan een brief gestuurd om contact op te nemen met een afhandelaar met wat hij precies nodig heeft zodat e.e.a. gelijk afgehandeld had kunnen worden.
nee stuur maar een overzicht dat we geen gegevens hebben, dan kost het niets en de meeste mensen reageren dan toch niet meer zodat we er klaar mee zijn.
Dit is de 2e klacht dit jaar voor 2 verzekeringen waarbij alles maar dan ook alles moeizaam verloopt ( denk eens vanuit de klant en niet vanuit een verzekeraar!)
Ik begrijp best dat de resulaten tegen kunnen vallen maar de afhandeling en correspondentie moet goed blijven.
Mijn vorige klacht met nr. KMS32715/EB is van 2-08-2011.
Ik stuur deze klacht tevens door naar het consumenten programma Vara Kassa.
U maakt het er zelf naar dat u mij hiertoe beweegt
Hopende u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met Vriendelijke Groet,