BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

CNV Verzekeringen

Bijdrage door gebruiker
29-10-2008
3 reacties

Ik ben reeds jaren, via een lokale tussenpersoon, bij Aegon verzekerd. Ik heb hier een zgn. Woon- en Vrijetijdspakket. Omdat ik lid ben van de Dienstenbond CNV heeft mijn tussenpersoon dit via CNV Verzekeringen afgesloten, omdat ik dan een korting op de premie zou krijgen. E.e.a. is keurig geregeld.

Enkele weken geleden kreeg ik van CNV Verzekeringen bericht dat zij met Meeus in zee gegaan waren. Ik zou later nog meer details over de gevolgen voor mij krijgen. Die details heb ik nooit gekregen. Wel kreeg ik 2 weken geleden een brief van Meeus dat mijn Woon- en Vrijetijdpakket per 1-11-2008 geconverteerd zou worden naar een soortgelijk Woon- en Vrijetijdpakket, eveneens bij Aegon, waarvan de premie hooguit gelijk zou blijven. De nieuwe polis zat er al bij, maar ik heb geen polisvoorwaarden ontvangen, geen brochure of verdere informatie. Wel stond er in de begeleidende brief dat ik gezien deze wijziging per 1-11-2008 mijn verzekering ook kon opzeggen. Uiteraard heb ik dat onmiddelijk gedaan, omdat ik dit een zeer vreemde gang van zaken vindt. Bovendien wil ik mijn verzekeringen niet verspreid over te veel verschillende tussenpersonen regelen.

Hetmeeste steekt mij echterhet feit dat CNV Verzekeringen zonder mijn voorafgaande toestemming alles over heeft gedaan aan Meeus. Meeus beschikt nu dus zonder dat ik dat wil over mijn persoonlijke gegevens, en het gaat hier om meer dan alleen maar NAW-gegevens. Is dat wel in overeenstemming met de WPB?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.