BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

brilvergoeding menzis

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
09-10-2006
  •  
1 antwoord
  •  

Ik heb op 20 juni bij Specsavers een bril gekocht. Daarbij uitdrukkelijk aangegeven dat ik gebruik wilde maken van het gratis brilarrangement tussen Specsavers en Menzis geheel volgens de aanwijzingen uit het Serviceboekje van Menzis t.a.v. brilvergoedingen volgens pakket Extra-verzorgd 3.Aangezien er problemen waren over de afhandeling van nota's tussen Specsavers en Menzis, werd mij verzocht de nota te betalen en ter declaratie aan te bieden bij Menzis. Ik zocht hier niets achter, was niet anders gewend uit mijn particuliere ziektekostenverzekeringen van voorheen. Daar moest ik tenslotte altijd alles eerst zelf betalen en daarna declareren. Niets nieuws onder de zon dus.Menzis weigert echter de nota te vergoeden. Men geeft mij de gewone € 100 vergoeding volgens het normale opticien-tarief. Als rede geeft men op dat ik een verkeerde nota heb ingediend, volgens het afgesproken arrangemant moet Specsavers een andere nota uitschrijven. Specsavers weigert dit en zegt dat men maar één soort nota's uitschrijft en dat is de nota die ik ontvangen heb.Na vele gesprekken met medewerkers van Menzis, een inmiddels al meer dan de toegestane 6 weken durende klachtenperiode achter de rug hebbend, blijkt telkens hetzelfde :Menzis en Specsavers hebben een probleem over de afhandeling van hun brillenarrangement ; men is in gesprek en verwacht er over 2 weken uit te zijn (dit heb ik inmiddels al 4 keer gehoord).De gesprekken vinden momenteel op directieniveau plaats.Mijn dossier wordt aangehouden tot de gesprekken tot resultaat hebben geleid.Alle klachtendossiers betreffende problemen tussen Menzis en Specsavers over soortgelijke zaken werden tot 1 juni uit coulanceoverwegingen geheel vergoed aan de klant. Aangezien de stapel dossiers bleef groeien, worden zij aangehouden totdat Menzis en Specsavers overeenstemming hebben bereikt.Nu mijn vragen :

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen (Menzis Extra Verzorgd 3 - gratisbrilarrangement met Specsavers - bril wordt niet vergoed)

Wie kan mij helpen bij het nemen van vervolgstappen tegen Menzis, die m.i. contractbreuk pleegt door niet over te gaan tot vergoeding van de rekening, terwijl ik mij exact heb gehouden aan de aanwijzingen die Menzis daaromtrent geeft in haar serviceboekje 2006

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.