Hoi,
ik ben vorig jaar verzekerd geweest bij Bewuzt. Omdat ik niet echt heel tevreden was ben ik dit jaar overgestapt naar een nieuwe zorgverzekering. Natuurlijk krijg je aan het einde van je verzekeringsjaar dan een rekening voor de eventuele eigen risico die je moet betalen.
Maar, die reminder schijn ik wel gehad te hebben, echter alleen digitaal. Dwz, een notificatie via de mail dat er een bericht in je postvak in staat. Ik heb dit bericht 1 keer gezien maar door drukte (eigen fout) vergeten te betalen. Verder heb ik een bericht als dit nooit meer voorbij zien komen (Spam?). Wel heb ik, per post, meerdere berichten gekregen dat mijn verzekering was opgezegd en een ander schrijven meldde mij weer dat ik een maand teveel had betaald en deze dus teruggestort zou krijgen.
Nu kreeg ik begin juni een nogal dreigend bericht van een incasso bureau, natuurlijk inclusief +/- €65,- incasso kosten. Dit bedrag heb ik, door drukte en na telefonisch te hebben vermeld (aan Bewuzt en het incassobureau) dat ik het er niet mee eens ben, betaald om verdere kosten te vermijden. Eigenlijk wil ik er nu wel achteraan gaan om die incasso kosten van Bewuzt terug te krijgen. Het versturen van een briefje is toch niet zo lastig, alvorens een incassobureau in te schakelen?
Zij zeggen dat het in de voorwaarden van de verzekering staat dat alle communicatie per mail gaat, prima. Maar als ik van hen meerdere schrijven per post krijg vind ik dat ik ook wel een betalingsherinnering per post kan ontvangen, toch?
Zijn er meer mensen die hier nare ervaringen mee hebben? Enkele tips?