BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belachelijk hoge factuur AON

Bijdrage door gebruiker
22-07-2012
17 reacties
Beste,

Eventjes kort voorstellen; ik ben 20 jaar en heb een aantal weken geleden mijn diploma behaald (MBO4). Sinds mijn 18de woon ik op mezelf en het gaat prima tot nu toe, echter is het als student nooit breed leven dus ik let erop welke centjes in en uit gaan.

Sinds mei 2012 ben ik begonnen met vol tijd freelancen als lichttechnicus en daarnaast verleen ik ook koeriersdiensten.

In mei heb ik een busje aangeschaft voor mijn bedrijf. Dit busje heb ik geïmporteerd via een bedrijf in Nederland, zij boden me na de import een aanbieding aan namelijk; de premie van de tijdelijke verzekering (€275) hoefde niet betaald te worden als ik bij hun een verzekering voor een jaar zou afnemen.

Voordat deze aanbieding mij aangeboden werd heb ik bij AON ook een prijsaanvraag gedaan. Hier zou de premie niet veel verschillen, maar ik zou toch na dat ene jaar van de aanbieding over willen stappen naar AON.

Alles leek in orde, prijs aangevraagd in mei bij AON maar verder niets mee gedaan, nu een aantal maanden later krijg ik ineens brieven. De vorige week heb ik een brief ontvangen met een factuur van een verzekering van mijn busje, á €232,68. Gebeld naar AON en daar werd me gevraagd welke ingangsdatum de andere verzekering had. Omdat het weekend ertussen viel heb ik besloten hier na het weekend mee verder te gaan.

Vervolgens krijg ik gisteren een brief, een aanmaning. Op de aanmaning staat in eens een bedrag van €1915,41 (erbij staat niets anders dan 1 maand verzekering van de bus?!) naast het bedrag van €232,68. Dit maakt samen een bedrag van € 2148,09, te betalen binnen 7 dagen!!!

Na de brief doorgelezen te hebben viel me op dat het adres dat zij genoteerd hebben onjuist is, de toevoeging van het huisnummer ontbreekt namelijk. De dagtekening is 16 juli en 7 dagen later is het 23 juli (morgen dus).

Aangezien het hier om een enorm bedrag gaat heb ik gisteravond nog gebeld, maar ik kreeg de nooddesk eraan. Hier mijn verhaal uitgelegd en meneer vertelde mij maandag tijdens kantooruren terug te bellen.

Nu is de vraag, hoe groot is de kans dat ik het niet hoef te betalen? Ik heb na de prijsaanvraag bij AON geen toezegging gedaan naar de verzekering dat ik hem zou afnemen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.