BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Anwb pechhulp onterecht incasso buro.

Bijdrage door gebruiker
16-11-2016
82 keer bekeken
7 reacties
Ik heb een klacht betreffende de anwb.
Hieronder de korte versie.

In juli dit jaar heb ik bij de anwb een pechhulp pakket afgesloten. Diezelfde dag heb ik ook een autoverzekering afgesloten. Omdat het bedrag voor mij wat veel was om in 1x te betalen heb ik diezelfde week een brief gepast met de vraag of het maandelijks bij mijn autoverzekering in rekening gebracht kan worden.
In september kreeg ik een brief. Helaas geen antwoord op mijn vraag maar een aanmaning! Daarop heb ik gebeld met de anwb waarop ik na uitleg van mijn verhaal te horen kreeg dat na een aanmaning geen regeling mogelijk was ik heb de mevrouw meerde malen verteld dat ik nooit een herinnering had ontvangen. Tja toch kon het niet en Ze hing op! 2de x bellen. Kreeg een hele aardige jongeman aan de telefoon. Hij zei dat hij het niet kon regelen omdat het een aanmaning betrof maar ik kon het wel via het contactformulier op de site vragen. Binnen 10 werkdagen zou ik antwoord krijgen zei hij. Dat duurde 2 maanden. Uiteindelijk nu een incasso email met de hoofdsom plus extra kosten (die zijn later ingetrokken) echter kan er niet in termijnen betaald worden ondanks meerdere verzoeken en prima uitleg. Uiteindelijk kwam het Incasso buro kwam met een coulance regeling vanuit anwb dat het in 2termijnen betaald mocht. Echter er stonden geen datums bij dis email terug met die vraag. Krijg je doodleuk en email terug dat het een fout was het bedrag moet in 1x betaald worden! Als ik niks had gevraagd wat dan?

Kan en mag dit zomaar eerst ja zeggen en vervolgens intrekken?


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.