BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Allsecur, nooit doen!!!

Bijdrage door gebruiker
21-01-2013
4 reacties
In augustus kocht ik mijn eerste auto en heb ik mijn autoverzekering afgesloten bij Allsecur. Gelijk aan het begin ondervond ik al hinder vanwege het feit dat alles digitaal gaat, zelfs je groene kaart moet je zelf printen!! Vervolgens na 2 maanden lid te zijn ontving ik een brief. Hierin stond dat ze qua prijsniveau echt mee moesten gaan met de andere verekeraars en ze de afgelopen 8 jaar al geen prijsverhoging hebben doorgevoerd. Daarom ging mijn maandbedrag met 5 euro omhoog. Het kan mij toch niks schelen dat ze de afgelopen 8 jaar gelijk zijn gebleven, ik was toendertijd pas 2 maanden lid! Waarschijnlijk doen ze dit standaard bij elke niewue klant. Toen ik de 'klantenservice' belde voor meer tekst en uitleg was het enige wat ik kreeg te horen 'als u het er niet mee eens bent is het voordeel bij ons dat u per dag uw verzekering opzeggen'. Nou lekkere klantenbinding!!

In december is iemand met de auto op mij ingereden toen ik in de file stond, waardoor ik weer doorklapte op mijn voorganger. Daardoor had zowel ik als mijn voorganger flinke schade. Gelijk Allsecur gebeld over het ongeluk. Ze deden niks voor me, vroegen niet eens hoe het met mij ging en verwezen mij direct door naar de verzekeraar van de tegenpartij. uiteindelijk naar beide verzekeringen de schadeformulieren gestuurd. Mijn auto was total loss, zodra hij niet meer mijn eigendom was heb ik direct die enorm slechte verzekeraar opgezegd. Ik kreeg doodleuk een bevestiging dat ik momenteel op -4 stond terwijl de tegenpartij al aansprakelijkheid had erkend. Ik een dag later gebeld met de 'klantenservice', omdat ik niet op -4 schadevrijejaren hoorde te staan maar gewoon op 0. ik kreeg iemand van het callcenter aan de telefoon. Het doorverbonden naar de schadebehandelaar duurde erg lang, omdat deze schadebehandelaar na 2,5 week nog niet eens bekend was!! Dan is het inderdaad erg lastig om zo'n zaak te behandelen. Aan het einde van dit telefoontje kreeg ik eindelijk te horen dat ik inderdaad niet op die -4 hoorde te staan en dat ze het gingen aanpassen, maar wel max 10 dagen kon duren vanwege de feestdagen. Oja ik moest zelf ook vragen wat de huidige status van de 'zaak' was.
Inmiddels heb ik sinds begin januari een nieuwe auto en dus ook elders een autoverzekering afgesloten. Echter stond ik volgens mijn nieuwe verzekeraar op 18 januari nog steeds op -4 schadevrije jaren in Roy Data, iets wat mij verbaasde aangezien ik er achteraan ben gegaan op 31 december waarop door Allsecur is aangegeven dat ze het zouden aanpassen. Uiteraard gelijk met Allsecur weer gebeld. Na 4 x te worden doorverbonden kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die er iets zinnigs over kon vertellen en dus geen callcentermedewerker. Zij gaf aan dat het wijzigen in roy data enige tijd in beslag nam. Ik lulde haar gelijk uit door te zeggen dat ik op 31 december nog contact heb gehad hierover en dat is aangegeven dat het werd aangepast. Uiteindelijk heeft ze gezegd dat ze het zojuist heeft aangepast, en dat het zichbaar is in Roy Data. hieruit kan je concluderen dat wanneer je er achteraan gaat het opeens wel gelijk veranderd kan worden en het helemaal geen dagen in beslag neemt.

Oja nog iets anders. bovenstaande ging over de schade van mijn auto. Na 3 weken werd ik pas gebeld door een medewerker: 'ik zie dat u ook een ongevallenverzekering heeft en ik vroeg me af of u eigenlijk ook letsel heeft?'. Ja tuurlijk logisch dat je die vraag na 3 weken pas stelt!!! Dit had gelijk gemoeten, wat een dombo's..
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.