Ik heb in 1999 een openhart operatie gehad. Nu ben ik van baan veranderd, en moet een ander particuliere ziektekostenverzekering nemen. De oude verzekering is een collectieve verzekering. Als ik mij inschrijf bij een verzekering wordt ik afgewezen. Als ik bel wordt mij medegedeeld dat ik mij alleen kan verzekeren met een standaard pakket. Dit is het duurste pakket met de minste voorzieningen. Ik heb dit antwoordt bij Orha en NVS gekregen. Zijn er organisaties die niet zo zwaar tillen aan de operatie of zijn alle verzekeringen duur voor mensen die en openhart operatie ondergaan hebben.