BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aegon komt 5 jaar na datum met rekening

Bijdrage door gebruiker
21-06-2018
7 reacties
Mijn partner heeft een arbeidsongeschiktheidspremie bij Aegon. In 2012 heeft hij aanspraak gedaan op deze verzekering en na veel wikken en wegen een paar maanden uitkering uitvangen. In deze tijd kreeg hij korting op zijn premie (dit is gecommuniceerd in 2012). Dit zou nadat de uitkering afliep meteen teruggedraait moeten zijn. Dit heeft de Aegon verzaakt, wij en de tussenpersoon niet opgemerkt en zo zijn er 5 jaar verstreken met ieder jaar weer een polisblad (waarin niets over korting vermeld stond). Begin dit jaar kwam er een brief van de Aegon dat ze een foutje hadden gemaakt en daarna een acceptgiro voor 12.000 euro. Wij hebben rechtsbijstand ingeschakeld om onderzoek naar onze rechten en plichten te doen maar zij trekken per direct partij voor Aegon (second opinion bij Arag gaf hetzelfde resultaat, externe advocaat inschakelen wordt door rechtsbijstand geweigerd). De tussenpersoon geeft aan de premies zelf niet te bekijken maar alleen naar de klant door te sturen. Wij als consument voelen ons gedupeerd. Altijd keurig betaald na 2012 ook geen aanspraak meer gedaan, na 5 jaar komt Aegon achter hun fout en moeten wij per direct betalen. Inmiddels is er (nog) niet betaald en heeft Aegon ons geïnformeerd dat mijn partner niet meer verzekerd is. Aegon zelf neemt geen verantwoording voor hun fout en de tussenpersoon ook niet. Dit kan toch zomaar niet?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.