Gisteren kreeg ik een brief in de bus van mijn zorgverzekeraar (IZZ). Het was een tweede betalingsherinnering. De rekening is mij volledig ontgaan, maar daar heeft IZZ uiteraard niets mee te maken. Wat mij verbaasd is dat er administratie kosten van maar liefst € 30,- in rekening worden gebracht. Ik vind dit aan de vrij hoge kant en ik vroeg mij af of een bedrijf je überhaupt administratie kosten mag rekenen bij "slechts" een betalingsherinnering en niet een aanmaning.Na wat speurwerk kwam ik het volgende artikel tegen in de verzekeringsvoorwaarden bij het onderdeel 4.6 Niet tijdig betalen:4.6.3. Zorgverzekeraar IZZ kan administratiekosten, invorderingskosten (zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk) en wettelijke rente aan de verzekeringnemer in rekening brengen.Mijn vraag1. Kan dit allemaal zomaar? Of is dit typisch een geval van "jammer" en moet ik dit gewoon betalen gezien ik de verzekering ben aangegaan?2. Nergens staat dat het dan € 30,- zou moeten zijn in de voorwaarden- zijn ze hier vrij in en kunnen ze de volgende keer bewijs van spreken€ 100,- administratie kosten reken?
Alvast bedankt,Frank