Het begon vorig jaar toen ik gebruik wilde maken van "tv gemist". Ondanks dat volgens de site van ziggo mijn apparaat wel geschikt was voor interactieve tv, lukte het mij niet. Ik gebeld met de vraag of ik eigenlijk wel interactieve tv had. Dit bleek dus niet zo te zijn maar aangezien mijn apparaat daar wel geschikt voor was wilde ik dit aanvragen. Enfin om een lang verhaal kort te maken. Mij werd verteld dat het apparaat niet geschikt was voor interactieve tv en dat ik dus een andere moest aanschaffen. Geen probleem want ze waren toch in de actie. Ik dus weer gebeld maar dan met de verkoop afdeling (want ze kunnen je niet doorverbinden met de verschillende afdelingen, dus je moet elke keer weer opnieuw bellen en de hele riedel weer afluisteren....)
Verkoopafdeling: sorry mevrouw deze zijn op, u moet maar weer een andere keer contact opnemen!
Afgelopen weekend wederom contact gehad met ziggo omdat mijn ontvanger steeds vastloopt. Het aardige meisje van de technische dienst vond het heel vervelend allemaal en gaf aan dat het beter was een nieuwe te sturen. Volgens haar was ik gelukkig nog in de garantie dus dat was geen probleem. Aangezien ik eigenlijk toch een ander apparaat (de interactieve) wilde ze mij wel even doorverbinden met de verkoopafdeling. Maar ik hoorde alleen maar een melding,.. dit nummer is niet meer in gebruik. Dus maar weer zelf gebeld met de verkoopafdeling! Maar helaas er is geen actie voor reeds bestaande klanten dus een interactieve ontvanger kost mij dus gewoon ruim 400 EUR! Aangegeven dat ik wel eens vaker had gebeld voor zo'n ontvanger maar dat deze altijd op waren, krijg ik nu het advies: maar mevrouw dan had u uw mailadres moeten achterlaten.... (fijn als ze dit advies geven wanneer je er niets meer mee kan)
Dus gewoon dan maar mijn huidige ontvanger laten omwisselen. Ik weer gebeld met de technische dienst, krijg ik een ander. Gegevens weer opgegeven (3e keer) en hij verteld mij doodleuk dat ik niet meer in de garantie val, maar daar doen ze niet moeilijk over omdat dit net een aantal dagen is geleden. Maar mevrouw mag ik even met u meekijken want meestal helpt het als we de apparaten weer in de fabrieksinstellingen zetten dat ze weer gewoon werken. Indien dit niet het geval is dan mag ik terugbellen en dan zal hij in de melding zetten dat ik een nieuw apparaat mag krijgen.
Echter de volgende dag weer televisie willen kijken en het apparaat loopt doodleuk weer vast. Na drie keer stekker eruit en erin bleef het vastlopen. Nu toch echt maar gaan voor een nieuw apparaat. Ik wederom gebeld met de technische dienst en jawel weer een ander persoon maar deze kan mij niet meer helpen: sorry mevrouw uw garantie is verlopen ik kan niets voor u betekenen. Vervelend hoor dat mijn collega's uw verkeerd hebben geïnformeerd, maar daar kan ik helaas niets aan doen..... m.a.w. zoek het maar uit. Helaas heeft een geschreven klacht verder ook geen soelaas gegeven. Daar sta je dan als vaste klant met een apparaat welke net uit de garantie is.....
Wie heeft ook deze ervaring en wat hebben jullie er nog meer aangedaan?