BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo komt afspraken niet na (ITV ontvangers)

Bijdrage door gebruiker
13-02-2012
17 reacties
Hieronder heb ik een mail geplakt welke ik naar klachtenservice van Ziggo heb verstuurd met daarin het hele verhaal, daaronder het korte (en dyslectische) antwoord van een medewerker.....oordeel zelf. Dit kan toch echt niet ?

--------------------------------------------------------------------------

Het verhaal begint een aantal weken terug. Omdat de Interactieve ontvangers weer leverbaar werden heb ik deze direct besteld. Had er echt zin in om dit te gaan gebruiken. Binnen een week stond de ontvanger op de stoep. Een Cisco. Deze was binnen een uur klaar voor gebruik en na het ombouwen van de huisinstallatie zodat deze geschikt is voor Interactieve TV was deze snel werkend.

De ontvanger maakte wel veel lawaai. Na een paar dagen begon het beeld te bevriezen en kwam er een tikkend geluid uit de ontvanger. Deze direct van de stroom gehaald en opnieuw gestart. Het leek eerst goed te gaan maar na 5 minuten was het precies hetzelfde. Ik heb naar jullie klantenservice gebeld met dit verhaal. Ik heb gesproken met iemand? van de afdeling verkoop. Met hem heb ik afgesproken dat ik niet hetzelfde apparaat retour wil omdat deze veel lawaai maakt als deze aan staat. Dat kon hij goed begrijpen en we hebben overlegd welke ik dan wel graag zou willen. We zijn tot de conclusie gekomen dat de Humax 5200c en veel betere keuze is.

Hij beloofde dit te regelen en zou deze direct af laten sturen. Ik helemaal blij en heb de medewerker nog geprezen dat ik begrepen werd en goed geholpen was. Er werd een sticker voor retour opgestuurd zodat de defecte Cisco opgestuurd kon worden.

De zaterdag erop kwam de pakketdienst aan de deur met een nieuwe Ziggo doos. Ik al weer blij, tot ik de doos open maakte. Er zat een Homecast HD ontvanger in. Dat hadden we niet afgesproken ! Ik heb direct gebeld met de klantenservice, deze kon in de gesprekshistorie zien dat er inderdaad een Humax 5200c opgestuurd had moeten worden. Foutje, kan gebeuren. Met excuses van de medewerker zou het rechtgezet worden en de Humax zou op de post gaan. Er werd weer een sticker opgestuurd zodat de Homecast teruggestuurd kon worden.

Een week hierna heb ik maar weer eens gebeld met de klantenservice omdat ik nog steeds geen ontvanger heb gekregen. Na 5 afdelingen gesproken te hebben, wist een medewerker mij te vertellen dat ik helemaal geen keuze had in welke ontvanger ik kreeg en dat ik het maar moet doen met wat ze afsturen. Ik heb direct aangegeven dat de medewerker mij dit beloofd heeft en dat dit in de gesprekshistorie staat. Dit deed niet ter zake voor de medewerker. Na bij deze medewerker aangegeven te hebben dat wanneer zij mij niet kunnen garanderen dat ik een Humax 5200c krijg, dat ik geen Interactieve TV meer wil, werd ik plots doorverbonden met de afdeling opzeggingen?. De medewerker die ik daar sprak zei na het aanhoren van mijn verhaal (Voor de zoveelste keer) dat ik verkeerd was doorverbonden (!). Ik moest naar de klantenservice. Op de klantenservice heeft een medewerker welwillend mijn verhaal weer aangehoord. Deze gaf ook aan dat ik geen keuze heb in welke ontvanger ik krijg. Hierna heb ik gezegd dat ik dan het geld weer retour wil en dan maar geen Interactieve TV wil omdat het niet mogelijk blijkt om afspraken te maken met Ziggo. Kortom ik ben blij gemaakt met een dooie mus, en het resultaat van alle belletjes is dat Ziggo zijn poot stijf houdt en volledig geen coulance toont aan zijn klanten. Afspraken nakomen ? Niet bij Ziggo !

Met teleurgestelde groet,

Ik
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.