Wie kan mij helpen? What to do?
Ik woon in een herenhuis verdeeld in drie woningen.
Nr 1, 1a en 1b. Ikzelf woon op 1b, de bovenste verdieping.
Onlangs heb ik bij Ziggo alles in 1 aangevraagd en op het moment dat de monteur kwam heb ik ontdekt dat er voor het gehele pand slechts 1 groene kabel van Ziggo is aangesloten. Deze kabel is beneden in de hal gesplit naar de drie woningen.
Tevens kwam ik er toen achter dat er reeds een modem aangesloten was op deze groene kabel, ofwel de buuf had al een Alles in 1 aangevraagd. Ik kon dus geen Alles in 1 krijgen en al was dat wel zo dan is dat niet handig ivm bereik internet en telefonie omdat de modem aan de groene kabel aangesloten moet worden.
De monteur zei nog wel dat het heel normaal is dat er gesplit wordt, dan is er altijd 1 hoofdabonnee en de andere bewoners betalen dan aan die hoofdabonnee. Zo zou dit ook bij studentenwoningen geregeld zijn. De monteur verwees mij hier achter aan te gaan.
Ik betaal sinds 31 december 2009 elke maand de volle mep voor mijn Ziggo abonnement.
Buurvrouw op 1 en buurvrouw op 1a ook.
Wij betalen dus drie maal het volle maandbedrag voor televisie van Ziggo, terwijl er eigenlijk maar 1 groene kabel is en er dus maar 1 dienst geleverd kan worden.
Gebeld met Ziggo. Ik bespaar je de frustraties en het 43 minuten aan de lijn zitten.
Ik ben uiteindelijk geholpen door een mevrouw van de klachtenafhandeling die alles voor mij ging uitzoeken. Mijn vraagstelling was dat ik mijn geld terug wilde en hoe dit op te lossen voor de toekomst.
Teruggebeld. Er kon niet worden overgegaan tot vergoeding omdat het splitten van de groene kabel (naar drie woningen) verboden is. Ik vroeg waarom en daar kreeg ik het antwoord op dat het dus niet mag en illegaal is. Ok..
Ik vroeg waarom dit illegaal was, omdat het met studentenhuizen niet anders geregeld is. En ik vroeg hoe het kan dat Ziggo niet registreerd dat er op 1 adres, daar waar er maar 1 groene kabel is, 3 betalingen binnen komen. Mevrouw moest dit uit gaan zoeken, want het zou bij Ziggo geregistreerd moeten zijn.
Teruggebeld. Er kon niet worden overgegaan tot vergoeding omdat het splitten verboden is en omdat de diensten geleverd zijn. Jaaa zei ik... Er zijn diensten geleverd, maar er kan toch maar 1 dienst op 1 groene kabel geleverd worden? Daar wist mevrouw geen antwoord op.
En hoe zit dat met die monteur die de modem van de buuf, voor Alles in 1, heeft aangesloten en daarna alles vrolijk weer gesplit heeft? Dan is die monteur toch ook illegaal bezig? Mevrouw zei dat dat oogluikend wordt toegestaan. Jaaa zei ik.. Dat begrijp ik, want jullie vangen dan meer geld per maand voor dat abonnement, maar als ik om vergoeding vraag dan wordt er niets oogluikend toegestaan.
Met mevrouw kwam ik er niet uit.
Gevraagd om deze beslissing op zwart en wit, maar dit krijg ik niet. Hier doet Ziggo niet aan. Dan gevraagd om de uitdraai van mijn dossier waarin alles geregistreerd is. Dit moest ik aanvragen middels een andere procedure. Ik wordt hierover teruggebeld...
Wat betreft het vergoeden van de telefoonkosten werd eerst nog moeilijk gedaan, maar nu mag ik mijn specificatie naar de mevrouw mailen. Gelukkig...