BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Woonveilig huiscentrale niet te repareren?

Bijdrage door gebruiker
12-04-2014
161 keer bekeken
8 reacties
4 jaar geleden heb ik mede op advies van Kassa het Woonveilig alarmsysteem aangeschaft.
Van meet af aan waren er problemen met de back-up batterij van de huiscentrale waarna het apparaat werd opgestuurd voor onderzoek. Na een zwaardere voeding te hebben gekregen leek het ding het weer te doen.
Tot ik laatst voor klusjes de stroom er tijdelijk afhaalde. binnen 5 minuten kreeg ik de melding batterij leeg en binnen een kwartier was de internetverbinding uitgevallen en binnen 2 uur was het hele apparaat "dood".
Na contact te hebben opgenomen met de klantenservice verzocht men mij het apparaat op te sturen voor onderzoek.
Wat schetst mijn verbazing dat men mij daarna mededeelde dat de back-up batterij inderdaad defect was en NIET meer te vervangen! Dus zou ik weer een nieuwe huiscentrale moeten kopen enkel en alleen omdat de back-up batterij niet te vervangen is. Nu heb ik het apparaat weer terug met de mededeling dat zolang er stroom op staat hij het prima doet....
Dat ik in de problemen kom als de netspanning wegvalt en alleen een laatste melding krijg dat het internet zogenaamd is uitgevallen en er dus geen inbraakmeldingen meer worden doorgegeven daar staat men blijkbaar niet bij stil.
Mijn vraag: hebben meer mensen in de problemen gekomen met die back-up batterij van Woonveilig die niet meer te leveren is?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.