De deur van mijn Miele wasmachine sluitte niet goed meer en lekte daardoor ook. Het rubberen manchet zag er ook een beetje verdraaid uit. Daarom heb contact gezocht met ASD witgoed in Amsterdam; welke ook een servicepunt in Den Haag hebben. Afspraak gemaakt en doorgegeven wat het mankement was. Kosten €69,- voor het eerste half uur excl materiaal. Dat was duidelijk.
Binnen 20 minuten was de manchet vervangen en mijn apparaat weer in orde.
De heer in kwestie bracht mij €169,00 en natuurlijk € 69,00 in rekening!!! Hierop reageerde ik dat dat wel heer duur was voor zo'n manchet. Ik schatte het op misschien € 50,00. Maar volgens deze heer waren alle onderdelen van Miele zo duur.
Anders dan een zuur gezicht trekken kon ik niet dus maar betalen. Even later kijkt mijn zoon bij Miele onderdelen en blijkt dit manchet € 61,97 incl BTW te kosten.
Ik heb daarop het bedrijf gebeld en zij zouden mij hierover terugbellen. Na een kwartier kreeg ik horen dat internetprijzen niet te vergelijken zijn en dat zij ook garantie geven (op hun site alleen garantie op motoronderdelen). Daarnaast verdienen zij niet op onderdelen. Wat ik betaal moeten zij ook bij de leverancier betalen. Ik stond werkelijk perplex.
Tot mijn grote verbazing trof ik later bij het forum van de consumentenbond exact dezelfde ervaringen aan van andere gedupeerden bij hetzelfde bedrijf aan.
Wat kan ik hier tegen doen. Mag, kan dit zomaar?
Graag een reactie