BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wasautomaat

Bijdrage door gebruiker
21-06-2008
13 reacties

Hallo,

Mijn oma heeft 3 jr geleden een wasautomaat besteld en volledig betaald ineen reguliere winkel. Door familie omstandigheden is de levering destijds uitgesteld. Daaruit vloeide een verhuizing voort, en is aan dfe desbetreffende firma gevraagd of het apparaat zolang opgeslagen kon worden. Dat kon.

Nu (ja echt 3 jr later) komt zij in de winkel, en is de desbetreffende machine er niet meer. Ook niet meer in opslag. De leidinggevende weet ook niet waarom deze machine er niet meer staat. Maar zegt dat 3 jr niet normaal is, en dat de machine uit de collectie is van Siemens (een 40 cm diepe wasautomaat met een vulgewicht van 3.5 kg). Hij biedt een alternatief aan, dat is dan een Candy die ook 40 cm diep is, want andere merken als siemens of bosch leveren deze maatvoering niet meer. Maar Candy vinden wij als merk niet vergelijkbaar met de kwaliteit van Siemens. Nu willen wij ons geld terug. De winkel vindt dat echter niet reeel, en gaat er vanuit dat wij een wasautomaat nodig hebben, zij kunnen nl alle merken leveren, dus waarom nu het geld terug.

Wij vinden echter dat de koop die we hebben gedaan, niet meer geldig is, omdat het bestelde/gekochte artikel er niet meer is. Wij zijn nooit benaderd met de mededeling dat de machine er niet meer zou zijn, of niet langer in opslag kon blijven. DE winkel denkt er anders over, en blijft bij het standpunt dat 3 jr niet een normale situatie is, en bieden aan een ander uit te zoeken of een tegoedbon.

Wij heeft er hier nu gelijk, en waar hebben we recht op.

gr Buitenkamp

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.