BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waarom krijg je geen melding van extra kosten als je 088 nummers belt?

Bijdrage door gebruiker
10-02-2011
14 reacties
Wanneer ik bel met een 0900-nummer met mijn mobiel krijg ik altijd de melding dat de kosten voor dit gesprek per minuut een bepaald bedrag zijn en dat ik mijn provider moet raadplegen voor de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon. Op dat moment weet ik dat ik extra kosten maak en kan ik er voor kiezen door te gaan met bellen of op te hangen.
Wanneer ik echter met een 088-nummer bel blijkt dat hier ook extra hogere kosten voor in rekening gebracht worden (rond de 20 cent per minuut), maar hier krijg ik geen melding van, met als gevolg dat ik omkom in de belminuten die ik over heb, maar dat ik wel een toren hoge rekening heb.
Grote vraag is dan ook, waarom krijg ik bij 0900-nummers wel een melding maar bij 088-nummers niet?
De tweede vraag is, mag het wel dat een 088 geen melding geeft? Want er wordt gesuggereerd dat het hier om een normaal vastnummer gaat en dat er daardoor ook normale kosten in rekening gebracht worden.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.