Ook ik heb een vraag t.a.v. de agressieve verkooptechnieken van UPC. Enige tijd geleden ben ik gebeld door een heel vriendelijke vrouw van UPC met een aanbod voor de MediaBox. Na een aantal keer afwijzen, bleef de vrouw maar benadrukken dat het geen enkel nadeel of risico voor mij zou betekenen. De beeld en geluid kwaliteit zou veel beter zijn, ik zou er binnen 6 maanden kosteloos van af kunnen, etc. Bovendien vertelde ze dat er binnenkort geen analoog signaal zal worden doorgezonden. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dan toch maar ja gezegd.
Na dit telefoontje ben ik wat gaan rondkijken op internet en heb alle gruwel verhalen over digitale TV(en de handelswijze) van UPC gelezen. Ik heb inmiddels een brief gekregen die me ook al niet veel vertrouwen geeft. Er staat in eens nergens meer vermeld dat ik digitale tv gratis uit kan proberen (blijkbaar alleen nog het extra channel pakket waar ik binnen een maand vanaf kan).
Kortom, ik wil eigenlijk al helemaal niet meer aan dit gratis uitproberen van UPC digitale TV beginnen. De postbode is inmiddels al langs geweest maar ik was toen niet aanwezig. Het pakketje ligt dus op het postkantoor en daar wil ik het ook graag laten.
Weet iemand wat er in deze situatie gebeurd als ik het pakketje niet ophaal?