BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC klachtenservice

Bijdrage door gebruiker
10-11-2010
2 reacties
Beste,

Sinds een tijd ben ik abonnee bij UPC voor digitale televisie, naar behoorlijke tevredenheid kon ik stellen. Toen ik eens op een zondag een filmpje wilde bestellen kwam ik erachter dat dit niet mogelijk was en dat ik contact op moest nemen met de klantenservice van UPC( voor de duidelijkheid, mijn digitale tv-decoder etc werkte perfect).

Dus ik belde naar UPC en vertelde mijn probleem. Na wat testen vanuit de technische helpdesk werd mij verteld dat het probleem hoogstwaarschijnlijk in het kastje van de UPC zat aangezien er een bepaald signaal niet werd verzonden vanuit mijn decoder naar UPC waardoor zij geen melding kregen dat ik een filmpje wilde bestellen. Mij werd toegezegd dat er een monteur zou komen en dat dit geen kosten met zich mee zou brengen want het feit dat ik probleemloos tv kon kijken bleek dat mijn apparatuur in order was.

Aantal weken later kom ik terug van vakantie en wachtte er een UPC factuur op de mat met daarop alsnog de voorrijdkosten en monteurskosten a EU 70,-. Ik verwachtte een misverstand dat zo opgelost zou worden maar na veel discussie kwam het erop neer dat ik de rekening toch maar moest gaan betalen en dat zij dan wel een verzoek zouden indienen de kosten op een andere rekening in mindering zouden gaan brengen indien dit werd goedgekeurd. Dit netjes geweigerd aangezien de laatste afspraken met UPC ook niet werden nagekomen maar het was dan toch echt de enige oplossing.

Vandaag de bevestiging gekregen dat ik de kosten niet terug ga krijgen aangezien het probleem in mijn apparatuur zat. Vind ik vreemd want ik gebruik nog steeds dezelfde producten en kan perfect tv kijken en films bestellen.. De monteur was ook al klaar voordat ik een pot koffie voor hem kon zetten en er is niks gewijzigd in de situatie. Na een paar mailtjes te hebben gestuurd werd me duidelijk gemaakt dat ze bij hun standpunt blijven en dat verdere correspondentie niet in behandeling genomen zal worden.


Kortom, UPC is het perfecte voorbeeld van een bedrijf dat zolang het goed gaat er niks aan de hand is maar zodra er om service gevraagd wordt zijn ze niet thuis. Als ze vooraf de kosten vermeld hadden en duidelijk hadden gecommuniceerd was die monteur niet nodig geweest dan was ik wel lekker naar de bioscoop gefietst voor dat geld. Is er nog iets dat ik kan doen in deze situatie, heb ik nog bepaalde rechten? Ik heb helaas geen bevestiging gevraagd van de kostenloze monteur.

PS; Youp, pak ze!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.