Mijn dementetante uit Eindhoven heeft een brief binnengekregen van UPC. Hierin wordt verteld dat er een pakket van UPC klaarligt op het postkantoor.
Een van demantelzorgers is hiervoor naar het postkantoor gegaan en heeft het pakket opgehaald.Die wist echter ook niet wat hij er mee aan moets, dus heeft hij het maar meegegeven. Dusnu staat het pakket in Boxtel. Het is echter volstrekt onduidelijk waarom mijn tante zo`n pakket aangeboden krijgt. Ja, omdat de eerste 6 maanden gratis zouden zijn.De situatie van mijn tante gaat echter snel achteruit en hopelijk is er voor 1 januari 2007 een plaats vrij in hetverzorgingstehuis.
Ik had besloten om zelf maar eens te bellen naar UPC ivm het pakket. Eerst 10 minuten in de telefonische wachtrij. Daarnaheb iknetjes uitgelegd dat mijn tante niet in staat is om iets met het pakket te doen ivm de dementie. Normaal gesproken zou mijn tantehet pakket bij het postkantoor moeten inleveren als zij geen gebruik wil maken van pakket, volgens de anoniemetelefooniste. Ik heb gevraagd op dat UPC het pakket zou kunnen komen ophalen, na tien minuten discussie was de anonieme telefooniste bereid eenuitzondering te maken voor mijn tante. Medewerkers van UPC komen het pakket ophalen. Maar dan welin Eindhoven.Waarna ik een dringend verzoek heb gedaan om niet bij mijntante langs te gaanomdat dan de kans zeer groot is dat ze weernerveus wordt, en de verwarring alleen maar groter wordt. Volgens de telefoonistemoet er dan maar iemand (een mantelzorger) bij haar thuis gaan wachten totdat UPC het pakket heeft opgehaald.
Daarna heb ik aangegeven dat het niet netjes is om op deze manier te werk te gaan. Mantelzorgers zijn immers geen pakketdienst. Mantelzorgers zijn er voor de zorg en niet om de hele dag gaan wachten op UPC.Het pakket staat ook nog eens in Boxtel. Daarom kan UPC het pakket bijmij in Boxtel komen ophalen. Dit blijkt weer niet mogelijk, omdat het pakket op een ander adres is geregistreerd.
Hierna werdt ik een beetje erg gefrustreerd. Ik heb UPC voor de keuze gesteld, of jullie komen het pakket in Boxtel ophalen, of wij gooien het in de kliko. De telefooniste zegt even met een colega te moeten praten. Enkele minuten later vraagt de telefoonist: Kan ik uw telefoonnummer noteren zodat we later terug kunnen bellen.
Nu is het maar afwachten op een reactie van UPC. Maar als ik eerlijk moet zijn heb ik er weinig vertrouwen in.Maandag gaan we voor mijn tante alle automatische incasso`s stopzetten. Voor het geval dat ze het geld er alsnog afhalen.
Tot zo ver.
P.S. Heeft UPC echt de beste klantenservice? Dat lijkt mij onmogelijk.